Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu

Re: Captains Corner

Inlägg av Leffegnu »

Bananas är bara förordet på ditt byggande =)
Helt rätt musik i bakgrunden ;)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Klockrent, med Carmina Burana och allt! Väldigt stämningfullt, det blir ett grymt bräde.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D

Fredag 4e Mars 2016

Ledig förmiddag idag, jag hade målet att grusa klart allt och det hann jag!
Nu är jag bortrest resten av dagen och hela morgondagen, men på söndag kan jag börja måla!
Bra tajming, nu hinner gruset och trälimmet torka ihop i 36 timmar innan jag är tillbaka, torktider är annars mest en leda.

Bild
Jag la bara plattor precis intill Webway-portalen, resten får vara sten, jag tror det kommer att se bra ut ändå!

Bild
Grus och trälim är bra grejer! (en 20kg säck fogsand från bygghandeln räcker dessutom i evigheter).
Rundstav, plywood, reglar, cellplast - vips så blir det sten! :mrgreen:
När jag väl har blaskat på rikligt med färg på det här så kommer det att bli en väldigt tålig yta som gruskornen inte lossnar från.

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Sjukt najs :)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Darn, det här är en sådan skapelse så vet inte vad :p

En har hört talat om coffee table books och annat som en "skytigt" kan ha framma fast den här slår allt med råge :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

" -Looks like it's gonna rain."

:D

Och så stört tuff terrängbit...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :D :wub:

Söndag 6e Mars 2016

Det tar sig!

Målat och klart, nu ska det bara på terasser sen är även detta mellantempel typ klart. (ska på lite detaljer i efterhand när alla tre tempel är klara för finputs!)

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Episkt! (y)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Fredag 11e Mars 2016

Baran Wars. Ibland faller alla pusselbitar på plats av sig själv!
När jag för 5+ år sedan byggde lilla templet, som flera år senare hamnade ovanpå den stora kullen, så hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med det, men det var allt jag fick plats med i lägenheten just då. Det var ett tempel, jag ville mest testa hur det blev med en lampa inuti med ristade runor ovanpå en glasskiva.

Senare tillkom kullarna och broarna. Internt i vår förening så behövde planen ett namn, så jag sökte på olika namn för Eldar Exodite Worlds, för en sådan tänkte jag mig att det var.
Baran?
Vildvuxna skogar, orörd natur, outforskade områden? Check!

Nu har jag läst om The Baran Wars.
Tänk att jag hela tiden har byggt the Baran Barrows! (Barrow =Gravhög)

The Baran Wars - Väldigt kortfattat
Baran är en Eldar Exodite World. Under århundradens lopp har Eldar, människor och Orker turats om att dominera planeten.
Eldar, i synnerhet de krigiska Biel-Tan, skiter fullständigt i om de själva inte bott på planeten på tusen år, är det deras planet från början ska de som bor där nu döden dö.
Efter ett stort varv i rymden så visade det sig att Orker och människor tagit över planeten. Krig!

Alla Webway gates var dock nedsläckta, så de kunde inte anfalla som tänkt. Alla utom en.
Djupt inne i djungeln, i Baran Barrows fungerade ännu en gate. The Gate of the Dead. En liten gate, stor nog bara för infanteri att passera, som använts för att ta de döda till sista vilan.
Denna kunde de använda och ta sig till planeten för att ta död på den lede fi!

Bild
The Gate of the Dead

Bild
The Gate of the Dead

Bild
The Gate of the Dead

Väl på plats upptäckte de att smutsiga orker hade tagit över gravhögarna och templen. De scoutade området och hittade orker överallt.

Bild
Scouting i Baran Barrows

Bild
Scouting i Baran Barrows

Bild
Scouting i Baran Barrows

Den största gravhögen, där The Ancient Exodite Kings begravts, hade Warlorden Bogga-Bogga tagit över, först när Eldars åkallade de döda, både som fria andar och andar knutna till wraith constructs, så fick de övertag mot orkerna och kunde driva dem från gravhögarna och kungarnas tempel - The Cairn of Kings

Bild
The Cairn of Kings

Bild
The Cairn of Kings

Bild
The Cairn of Kings

I kriget vidare fick det sedan förstärkning som de hittade inne i ett närliggande tempel. Kvarlevorna av Phoenix Lorden Karandras, som återuppstod för att leda Eldars i kriget, efter att ha varit försvunnen i 300 år!

Häpp!!
Har jag månne ett gammalt tempel där Karandras kan ha sussat?
I anslutning till ett gäng gravhögar där en är stor nog att vara kungagrav?
I närheten av en ensam webway gate?
Med något skrytbygge intill som kan motsvara den heliga platsen The Cairn of Kings?
Hur gick det här till? Hur kunde jag bygga först och sedan läsa att allt stämde perfekt? :lol:

Sista templet ska vara en plats där de dödas själar är samlade. Exodite worlds har ingen infinity circuit, själarna samlas istället i monoliter och annat.
Exodite worlds har även sin egen teknologi och arkitektur, så att det inte är mjuka linjer och harmoniskt som klassiskt Eldarbygge fungerar även det!

Jag har en bra idé för sista templet, jag hoppas komma en bit på det i helgen!

Bild
Baran Barrows - WIP

En liten Fly-By med skakig mobiltelefon om du vill komma närmare:

Bild

Länk: https://youtu.be/pQ1ZoBbpNOQ

Skriv svar