Pics or it didn't happen!
Kul med ZM, har en bunt skivor stående som jag lovat mig själv ska få färg snart. Blev lite sugen på att ta tag i det projektet igen.
Ismeno skrev:Pics or it didn't happen!
Kul med ZM, har en bunt skivor stående som jag lovat mig själv ska få färg snart. Blev lite sugen på att ta tag i det projektet igen.
Jo, samvetet säger att jag borde plåta lite...
Zonen är riktigt skoj. Vi spelade lite olika poängsummor och scenarion. Roligast var nog 1250pts tactical objectives. Storleken på planen var 3x4 brickor och vi började med halva arméerna i reserve och började slå in dem runda ett. Tabellen för händelser i zonen tog vi den här gången från Adepticons 30K material. Vi har också en husregel som säger inga HQn över 165pts. Detta för att slippa Superkaraktärer som skulle äga loss i zonen. Sen tummar vi lite på hur listor får byggas beroende på armé.
Överlycklig över att vår förening nu bestämt sig för att införskaffa ett zonen bräde. Sett i andra trådar att ni kört en hel del och har för mig att ni utvecklat det lite. Något du har lust att dela med dig av? Hade varit kul med lite tips and tricks.
Jesper77 skrev:Överlycklig över att vår förening nu bestämt sig för att införskaffa ett zonen bräde. Sett i andra trådar att ni kört en hel del och har för mig att ni utvecklat det lite. Något du har lust att dela med dig av? Hade varit kul med lite tips and tricks.
Absolut. Vi är några stycken som kanske ska starta om den Marine-kampanj vi hade i zonen men i 30K istället.
Det blir 30K. Sitter och förbereder baser till min legion... roligt att försöka få olika bitz att se ut som något som gör sig zonen miljö och inte bara ligger på golvet...
Röde skrev:Det blir 30K. Sitter och förbereder baser till min legion... roligt att försöka få olika bitz att se ut som något som gör sig zonen miljö och inte bara ligger på golvet...
Röde skrev:Det blir 30K. Sitter och förbereder baser till min legion... roligt att försöka få olika bitz att se ut som något som gör sig zonen miljö och inte bara ligger på golvet...
Vad blir det för legion?
Jag lutar åt Word Bearers.
Word bearers har nog några av de coolaste modellerna som släppts i 30/40k i både gal vorbak och deras jättecontemptor. Något av de bästa fluffen som finns också. Bra val!
Men som ultramarine måste jag ju förinta dig
Ska du måla de pre-heresy (gråa) eller den mörkröda som de anammade under heresy?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Rött blir det. Håller på att snegla på lista. Vi är som sagt 5-6st som ska sätta igång och alla kommer börja med varsin Calthlåda i Zone mortalis format. Är så sjukt peppad på det här...
Kan inte så mycket fluff om dem men gillar färgsättningen och FW-modellerna. Tydligen ska de vara lite närstridsorienterade... Min Dread kommer bryta lite mot det då jag bara måste ha en med dubbla assault cannons. Så tufft med asscans...
Om någon känner sig sugen på att bidraga med bitz som kan göra dem mer Word Bearer-ish så är jag tacksam.