Passa på att njuta samt spela innan du startar något nytt.
Captains Corner
Re: Captains Corner
Magi! Magiskt och episkt! Jag är otroligt imponerad av ditt bygge. Inte för att jag kunde bygga något vackert men det påminner definitivt om sent 80-tal då jag la otroligt mycket tid på att bygga ett scenario att spela på och sedan använde vi de figurer vi hade... orks vs marines, typ!
- Lottomannen
Fantastiskt ball!
Nyfiken fråga... Hur skall du förvara det?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Tack alla!!
Just nu håller jag på att koka ihop bakgrunden till scenariot som skall spelas, jag har gjort första delen av prologen.
Jag har en bra bit kvar innan det går att förstå var du är, varför du är det och vad du ska göra.
Twinkle skrev:det påminner definitivt om sent 80-tal då jag la otroligt mycket tid på att bygga ett scenario att spela på och sedan använde vi de figurer vi hade... orks vs marines, typ!
Ni har så rätt så! Jag drivs av den gamla goda tiden och det visuella, där varje slag är en berättelse och inte förenklat till lag 1 mot lag 2 på ett random slagfält med lite blandad terräng!Ismeno skrev:Det tar mig tillbaka till spelets barndom och alla galna idéer som fanns då. När en tanke om ett scenario eller en terrängbit drev spelet och inte poängkostnader och vinnarhets. Ah, the good old days.
Just nu håller jag på att koka ihop bakgrunden till scenariot som skall spelas, jag har gjort första delen av prologen.
Jag har en bra bit kvar innan det går att förstå var du är, varför du är det och vad du ska göra.
Det min vän ska jag lösa imorgon!Lottomannen skrev:Fantastiskt ball!
Hela rasket är en byggsats i väldigt många delar. Eftersom jag byggt i etapper och haft det som är färdigt ståendes framme ganska länge så vet jag inte riktigt hur jag ska lösa förvaringen på bästa sätt ännu.
Jag har ett bra garage med tvärbjälkar i taket och sedan högt i tak, där uppe kommer de stora delarna sannolikt att hamna!
Nu är det dags att släppa allrummet till övriga familjen igen, så imorgon ska allt packas ner.
Specialregler för terrängen och ett Scenario med tillhörande Tactical Objective kort är färdiga, så småningom ska brädet ner till Skuggspel här i stan så det blir ordentligt speltestat inför höstens Rauk'n'Rumble!
Jag satte ut några gubbar för en Tyranidinvasion och tog några sista bilder ikväll, nu dröjer det innan det står uppställt här hemma igen.
Det har varit ett mycket roligt bygge, men nu väntar andra projekt!

Fick dock plocka in ett annat projekt för att få plats, min vulkanplan:

Den får dock vänta ett tag, nu ska jag vara med i en målartävling på vår lokala butik!
Reglerna är enkla, man måste köpa en ny modell som är en tank eller ett monster, samt en enhet eller en modell som hänger med den. När man köper dessa så registrerar man sig för tävlingen, som går av i slutet på Juni.
Jag vill måla en Tyranid Exocrine, exakt vad för gubbar den ska hänga med vet jag inte ännu.
Exocrinen skulle komma in till butiken nästa vecka, det ska bli kul med ett målarprojekt och att vara med i en målartävling!
Fick dock plocka in ett annat projekt för att få plats, min vulkanplan:

Den får dock vänta ett tag, nu ska jag vara med i en målartävling på vår lokala butik!
Reglerna är enkla, man måste köpa en ny modell som är en tank eller ett monster, samt en enhet eller en modell som hänger med den. När man köper dessa så registrerar man sig för tävlingen, som går av i slutet på Juni.
Jag vill måla en Tyranid Exocrine, exakt vad för gubbar den ska hänga med vet jag inte ännu.
Exocrinen skulle komma in till butiken nästa vecka, det ska bli kul med ett målarprojekt och att vara med i en målartävling!
Exocrinen är ju störtskön, själv gillar jag hur totalt alien Venomthropes är... dvs. kör med Venomthropes som polare till din Exocrine.Kaptenen skrev:Jag vill måla en Tyranid Exocrine, exakt vad för gubbar den ska hänga med vet jag inte ännu.
Jag gillar också deras totalt udda look med ett gäng virvlande tentakler och att de bobbar fram med hjälp av gasfyllda kapsar på kroppen.. Mina favoriter i mellanstorleken är dock Warriors!Twinkle skrev:Exocrinen är ju störtskön, själv gillar jag hur totalt alien Venomthropes är... dvs. kör med Venomthropes som polare till din Exocrine.
Fredag 22a April
2 månader och 4 dagar till tävlingsdagen
Väntar fortfarande på att modellerna ska komma hem till butiken..
Efter lite funderande så bestämde jag mig för att min Exocrine ska få sällskap av en 3-manna enhet Warrirors. Jag gillar deras estetik, dels modellernas linjer och proportioner men även att de går på två ben och har 4 armar, det passar den modellen väldigt bra att gå upprätt!
Jag tänker försöka mig på något jag inte provat tidigare, en rejäl OSL-effekt.
Jag tänker mig att Exocrinen lyser av plasma, som att den buffrar upp precis innan den ska avfyra stora kanonen, så det ska stråla ljusblått om den och ge ljus och skuggor på övriga modeller och på deras gemensamma bas!
Kan gå bra, kan gå helt åt skogen, men det ska bli kul att försöka mig på något helt nytt!
För att få ytor som kan belysas och något som ger skuggor så har jag gjort en bas med grov textur, helt enkelt ett gäng småstenar ovanpå grus.
Här är jag just nu, i väntan på modellerna.
Jag tror jag ska börja prova lite med ljuseffekter som utgår ifrån Exocrinens plats nu i helgen, om inte leveransen kom till butiken i dag som planerat.
Displaybas, WIP:

Fler WIP-bilder ligger i hobbybloggen.
Lördag 23e April
Litet missförstånd så jag lämnade in min beställning av modeller för sent, de kommer nästa vecka..
Jag har därför lagt tid på att göra "klar" displaybasen!
Det kommer att bli lite efterjusteringar med ljus och skuggor när modellerna är uppmålade och på plats, men så här långt känner jag mig nöjd med målningen!

Bara att vänta några dagar nu innan jag kan fortsätta.
Litet missförstånd så jag lämnade in min beställning av modeller för sent, de kommer nästa vecka..
Jag har därför lagt tid på att göra "klar" displaybasen!
Det kommer att bli lite efterjusteringar med ljus och skuggor när modellerna är uppmålade och på plats, men så här långt känner jag mig nöjd med målningen!

Bara att vänta några dagar nu innan jag kan fortsätta.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 24 gånger.
Mycket snyggt!
Är normalt ingen fan av denna teknik, men här funkar det grymt bra!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Är normalt ingen fan av denna teknik, men här funkar det grymt bra!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- NilssonHarHund
Skuggorna från stenarna är väldigt realistisk. Trots att exocrinen saknas är det lätt att föreställa sig den där.