Rödes tråd...
-
Elevatorlake
Re: Rödes tråd...
https://www.games-workshop.com/en-SE/Sp ... lasma-Guns
https://www.games-workshop.com/en-SE/Sp ... -Meltaguns
Jag ser nu att de där redan har högerhänder så de passar nog rakt av på BoC-marinerna.
https://www.games-workshop.com/en-SE/Sp ... -Meltaguns
Jag ser nu att de där redan har högerhänder så de passar nog rakt av på BoC-marinerna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Ok. Det var de jag gissade på att du menade. Jag har 40K plasmor och meltor men vill ha plasmorna i 30K-snitt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Elevatorlake
Har du provat vanligt super attak superlim, alltså det som är rinnigt och inte det som är gel? Det funkar bra om man håller delarna blick stilla i typ 30 sekunder. Missar man det så blir det ett eländeRöde skrev:Jag kommer fuska med lite resin i den här armén och leja bort limmandet alt. ta allergismockan. Jag har hittat ett superlim/gel som funkar hyffsat men som är lurig att applicera och som torkar ganska långsamt.
@ Elevatorlake. Vilket GW-kit?
-
Elevatorlake
De är ju inte lika snygga som de från fw men du slipper ju resinet.Röde skrev:Ok. Det var de jag gissade på att du menade. Jag har 40K plasmor och meltor men vill ha plasmorna i 30K-snitt.
Blir asallergisk... svullnar runt ögon och får "reptilhud".Elevatorlake skrev:Har du provat vanligt super attak superlim, alltså det som är rinnigt och inte det som är gel? Det funkar bra om man håller delarna blick stilla i typ 30 sekunder. Missar man det så blir det ett eländeRöde skrev:Jag kommer fuska med lite resin i den här armén och leja bort limmandet alt. ta allergismockan. Jag har hittat ett superlim/gel som funkar hyffsat men som är lurig att applicera och som torkar ganska långsamt.
-
Elevatorlake
Jag får förvisso också hudproblem av det men det beror på att jag varje gång jag använder det lyckas limma ihop fingrarnaRöde skrev:Blir asallergisk... svullnar runt ögon och får "reptilhud".Elevatorlake skrev:Har du provat vanligt super attak superlim, alltså det som är rinnigt och inte det som är gel? Det funkar bra om man håller delarna blick stilla i typ 30 sekunder. Missar man det så blir det ett eländeRöde skrev:Jag kommer fuska med lite resin i den här armén och leja bort limmandet alt. ta allergismockan. Jag har hittat ett superlim/gel som funkar hyffsat men som är lurig att applicera och som torkar ganska långsamt.
Vilken entusiast du måste vara som håller på med hobbyn trots allergier, jag som tycker den är lite besvärlig emellanåt utan att ha några sådana utmaningar.
Skissat på lite listor att utgå från för spel i zonen till att börja med. 30K alltså...
Zardu Layak 175pts
Blade Slaves bodyguard (2) 100pts
Diabolist 145pts
Tainted Weapon, Burning Lore, Plasma Pistol
Pride of the Legion
Veteran Squad (10) 275pts
Legion Vexilla, Melta Gun, Melta Bombs, Dark Channeling
Contemptor Dreadnought (1) 190pts
Kheres Assault Cannon, CCW
Apothecarion Detachment (2) 90pts
1250pts in alles.
Bygger alternativ med extra Dread för Talon, Mhara Gal, Gal Vorbak, Support Squad, Terminators med klor och så fler Blade Slaves. Långsiktigt kanske det blir Daemons och lite fordon. Känns jävligt pepp. Är faktiskt inte ett dugg sugen på 40K för närvarande.
Hur som helst är detta min stomme att bygga vidare på. Hoppas ni gillar den.
Och limmet jag ersatt superlimmet med heter " Clear" multi glue gel. Tips till er allergiker. Lång torktid med utan allergiska symtom.
Zardu Layak 175pts
Blade Slaves bodyguard (2) 100pts
Diabolist 145pts
Tainted Weapon, Burning Lore, Plasma Pistol
Pride of the Legion
Contemptor Dreadnought (1) 190pts
Kheres Assault Cannon, CCW
Apothecarion Detachment (2) 90pts
1250pts in alles.
Bygger alternativ med extra Dread för Talon, Mhara Gal, Gal Vorbak, Support Squad, Terminators med klor och så fler Blade Slaves. Långsiktigt kanske det blir Daemons och lite fordon. Känns jävligt pepp. Är faktiskt inte ett dugg sugen på 40K för närvarande.
Hur som helst är detta min stomme att bygga vidare på. Hoppas ni gillar den.
Och limmet jag ersatt superlimmet med heter " Clear" multi glue gel. Tips till er allergiker. Lång torktid med utan allergiska symtom.
- stormshaft
Jag har aldrig provat Zone Mortalis faktiskt, är det ännu mer spännande och roligt? Inser att det billigaste är att bygga eget men är det "värt" mödan?
Hur som helst så ser det ut som en fluffig och elak lista. Perfekt för en Calth-kampanj (passar ju superbt med ZM isf!).
Hur som helst så ser det ut som en fluffig och elak lista. Perfekt för en Calth-kampanj (passar ju superbt med ZM isf!).
Zonen är skoj. Senast vi lirade 1250pts, två spelare på 3x4 brickor var awsome. Riktigt, riktigt roligt.
Viktigt att påpeka är att 2 av de 12 brickorna är helt öppna. Det blir mer speldynamik om det finns rum och inte bara korridorer när man spelar i zonen. Brickorna bör också placeras så att alla modeller kan lämna sin deployment zone. Inge kul att stå med sin Dread i sin egen deployment zone för att inget dörrhål är brett nog för 60mm bas.
Viktigt att påpeka är att 2 av de 12 brickorna är helt öppna. Det blir mer speldynamik om det finns rum och inte bara korridorer när man spelar i zonen. Brickorna bör också placeras så att alla modeller kan lämna sin deployment zone. Inge kul att stå med sin Dread i sin egen deployment zone för att inget dörrhål är brett nog för 60mm bas.
Min första testmodell till Word Bearers färdig och fler på gång i bakgrunden...

Känns bra. Är rätt nöjd med valet av grön högdager på det svarta.

Känns bra. Är rätt nöjd med valet av grön högdager på det svarta.