Space Wolves HJÄLP

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Grizzlyhunte

Space Wolves HJÄLP

Inlägg av Grizzlyhunte »

Hallå wolfbrothers och övriga! ;)

Tänkte höra om någon skulle vilja tipsa lite om space wolves formationer och vad du/ni tycker jag borde fokusera på att köpa in. Har köpt lite saker sporadisk och inte haft någon större tanke bakom allt, och söker lite information överallt. Därför kastar jag ut en fråga om någon skulle vilja guida lite?

Det jag äger för tillfället;
1 Rune priset
1 Wolf lord på Thunderwolf
15 Grey hunters
5 Blood Claws
5 Terminators
5 Long fangs
5 Wulfens
3 Thunderwolf cavalary
1 Stormwolf
3 Drop pods
1 Land rader crusader

Tack på förhand !
Senast redigerad av 1 Grizzlyhunte, redigerad totalt 15 gånger.
"NECRONS - Because Dawn of War needed a race which wouldn't scare children with blood"

Rymdräven

Re: Space Wolves HJÄLP

Inlägg av Rymdräven »

Hej där vargbroder.

Jag skulle vilja vända lite på frågan, hur vill du spela?
Provspela med t.ex. dina thunderwolfs för att se vilka kombinationer av vapen som fungerar för dig!
Jag har en ganska stor armé och tycker om att spela lite olika varianter varje gång jag spelar. Men vill man inte samla ihop en stor armé så skulle jag nog säga att det bästa är att prova dig fram.

Det du har nu är en bra grund och sen kan du ju komplettera lite allt efter som du hittar "din stil"

En sak som jag tycker är bra att släppa ner i poddarna är 5-10 Wolf guards med kombivapen, antingen Melta eller plasma för att plocka ut ett fordon.

Wulfens är ju bra då de även gör alla olika claws något lite bättre så dina Blood claws blir ju lite starkare om de är i närheten av dina Wulfens.

Men som sagt så prova dig fram och se vad du trivs med:)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Titta lite på alla de nya formationerna som finns i Wulfen-boken. Där kan man hitta ett mål att bygga efter. Blood of Kittens har annars en bra lista om du inte har boken.

Titta på formstionernas specialregler och hitta något du gillar att spela. Där finns en hel del små kul saker.
Ragnar Blackmanes gäng får exempelvis gratis drop pods :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Grizzlyhunte

Inlägg av Grizzlyhunte »

Tack för de goa svaren, detta kommer sakta men säkert byggas upp till en stor armé. Min tanke var att försöka hitta något att gå efter och sedan fortsätta expandera.

Hittills är väl tanken att spela med deathpack (starting collection) och wulfen murderpack som grund. Har böckerna, men de är tyvärr utlånade fram till sommaren. Dvs det är igen brådska med detta projekt, har mina necrons att underhålla också! :D

Hur jag vill spela? Aggressivt och melee-orienterat, eftersom jag vill ha ett annat alternativt från necron. Såklart beroende på motstånd får man variera, men droppod taktik vore inte främmande. Hur de ska equpias med vapen, det får komma med tiden. :)
"NECRONS - Because Dawn of War needed a race which wouldn't scare children with blood"

ekekrantz

Inlägg av ekekrantz »

Här är min roliga lista som jag inte tar credit för men ack så rolig, där allt springer runt i en stor unit med massa phsyics shenanigans!! Annars har jag kollat mycket på iron formationen med 9 landspeeders med free uppgrades och razorback spam=)

SW CAD:
HQ–
Wolf Lord, TWM, Fist, Shield.
Wolf Priest, Wulfen Stone.
Elites-
3 Iron Priests, on TWM
Troops-
2x 5 man Bloodclaw squads in Rhinos.

Wolfkin Formation: 3x 15 Wolves

Ultramarines Librarius Conclave:
Tigurius,
4 Mastery Level 2 Librarians on bikes with Force Axes.
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Skriv svar