Tempest Wrath är en Malediction som ger -1 till BS och FMC, Flyer Jump, jet och skimmer räkanr all terräng som dangerus och de ska också ta ett dangerus terrain test. Hur blir det med FMC i det fallet eftersom de har Move thrue cover?
Om en enhet har blivit Blindad (WS/BS 1) och skjuter på enhet som säger "must subtract 1 from their Ballistc Skill characteristik." Får de BS 1 eller 0?
Tempestas och BS fråga
Tempestas och BS fråga
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Tempestas och BS fråga
Har man move through cover slipper man ta test.
Har man fått vs/bs1 så är det ett "fixed value" och trumfar alla andra moddar.
Har man fått vs/bs1 så är det ett "fixed value" och trumfar alla andra moddar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Tempestas och BS fråga
Så en FMC "must take a dangerus terrain test" som de klarar automatiskt. Snyggt GW
Hmm finns det något FMC som inte har Move thrue cover?
Funkar i alla fall på Flyer, de har inte Move Thrue Cover utan ignorerar Dangerus terrain. powern borde ha företräde här.
Kapar min egen tråd här för lite Ironwolves frågor
Ironwolves formationen har som restriktion "You must include neough dedicated transports with sufficient Transport Capacity to carry all nonvehicle models from this foramtion"
Allt måste alltså få plats i sin dedicated transport eller kunna joina en enhet som har en och får plats i.
Så inga Scouter eller Lone wolves om man inte lyckas alliera in någon dedicated transport som flera enheter får vara i samtidigt och de får plats?
"Ironwolves units can disembark from their Transport even if it moved up to 12" in the Movment phase"
Behöver inte vara deras dedicated transport?
Funkar i alla fall på Flyer, de har inte Move Thrue Cover utan ignorerar Dangerus terrain. powern borde ha företräde här.
Kapar min egen tråd här för lite Ironwolves frågor
Ironwolves formationen har som restriktion "You must include neough dedicated transports with sufficient Transport Capacity to carry all nonvehicle models from this foramtion"
Allt måste alltså få plats i sin dedicated transport eller kunna joina en enhet som har en och får plats i.
Så inga Scouter eller Lone wolves om man inte lyckas alliera in någon dedicated transport som flera enheter får vara i samtidigt och de får plats?
"Ironwolves units can disembark from their Transport even if it moved up to 12" in the Movment phase"
Behöver inte vara deras dedicated transport?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.