20+ years later...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Twinkle

Re: 20+ years later...

Inlägg av Twinkle »

En första liten svärm på 12 gaunts är färdiga... ljuset är typ så bra jag kan få till det idag och en gammal mobiltelefon har använts, men bilderna nedan känns hyfsat representiva för hur jag försökt måla dem. Nästa vecka hoppas jag få tid att börja fixa/måla större tyranider.

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Twinkle, redigerad totalt 20 gånger.

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Imponerad av hur snabbt det går undan med trevligt resultat :)

Jag är långsammast i västsveriga på att måla klart armeér så bör ta lite lärdom där ;)

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Iambroborn skrev:Imponerad av hur snabbt det går undan med trevligt resultat :)

Jag är långsammast i västsveriga på att måla klart armeér så bör ta lite lärdom där ;)
jag är faktiskt ännu långsammare.

Men kul att det finns folk som är snabba och duktiga som kan hålla liv i sina målartrådar och i min vardag!
heja heja det blir superbra!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

MITTZ skrev:

Men kul att det finns folk som är snabba och duktiga som kan hålla liv i sina målartrådar och i min vardag!
Även jag kan ställa mig i den ringhörnan. Också väldigt imponerad av resultatet och hastigheten!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Lottomannen skrev:
MITTZ skrev:

Även jag kan ställa mig i den ringhörnan. Också väldigt imponerad av resultatet och hastigheten!
Tackar tackar Lottomannen, MITTZ, och Iambroborn... det är riktigt kul att måla igen, och att ha en tråd här hjälper till. Fast speciellt snabb är jag inte. :mrgreen:

Hoppas kunna ta tag i ett par större tyranider snart, men jag väntar på att en fin liten handborr skall komma med posten. Har tänkt magnetisera armar samt ett och annat huvud.

Och det kommer att bli så häftigt! Kunde inte låta bli att ta ett foto på underkroppen av en Hive Tyrant (som skall bli en Svarmlord), en carnifex, och till sist en warrior. Den senare blir något högre än en gaunt. Inget mer att göra innan jag kan limma magneter i överkropparna samtidigt som de sätts ihop.
Bild

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Har inte målat några fler tyranider utan bygger lite skyttevärn.
Bild

Har även köpt Garden of Morr samt Walls & Fences, gammal warhammer fantasy terräng som kommer att fungera bra till 40K.
https://www.games-workshop.com/en-SE/Garden-of-Morr
https://www.games-workshop.com/en-SE/Walls-Fences

Plus lite tyranid shopping, nu har jag följande att måla:
1 Svarmlord, 6 Warriors, 20-40 Termagants, 20 Hormagaunts, 3 Venomthropes, 2 Carnifexes, 1 Tyrranofex.

Känns som en ok start på en armé. Hur som helst får jag måla awesome tyranider och blir det en kass lista i dagens 40k så får det bli så.

Dessutom har jag en Hive Tyrant som jag inte vet hur den skall utrustas... vingar eller inte, devourers eller inte. Argh, den överlag hårda kompen på tyranider gör det svårt. Känns onödigt att bygga/måla något som jag tror kommer kompa för mycket om jag testar på turneringsspel.

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Länge sedan de uppdaterades här , hur går det med dina insekter? :D
GoB'are

Robin Uhnegård

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Uhnis skrev:Länge sedan de uppdaterades här , hur går det med dina insekter? :D
Det blev ett lite för långt uppehåll på grund av jobb och studier... men nu skall det bli bättring. :mrgreen:

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Som sagt var, det här tog tid pga jobb och plugg... men här är en av mina 3 färdiga venomthropes.
Bild Bild

Och här med några kompisar...
Bild

Nu limmar jag ihop 1 Svarmlord, 1 Hive Tyrant (1), 2 Carnifexes (2), 1 Tyrranofex (3), samt 6 Warriors (4).

(1) med lash whip and bonesword + twin-linked devourer with brainleech worms.
(2) båda med 2 twin-linked devourer with brainleech worms.
(3) med en härlig rupture cannon.
(4) typ en närstridsgrupp och en grupp med boostade avståndsvapen, ex. deathspitters

Enochia

Inlägg av Enochia »

Ett tips är att magnetisera armar, tyranider gillar att byta vapen lite då och då
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Skriv svar