Spell Familiar skrev:Tyckte personligen att vi fick ut noll av konventet, möjligen med undantag av korven som jag blev kass i magen av.
Det är generellt för konvent. Missförstå mig rätt. Jag älskar konvent, superkul och så, men 40k turneringar är så intensiva att det knappast är nån mening med att lägga dem på konvent. Mest till gagn för konventet. Men det finns saker som kan lösa denna knut. Exempelvis genom att konventet servar med kaffe i anslutning till turneringen eller kanske frukt.
Tråkigt att höra att du vart dålig i magen av korven
Detta är ett evigt aber att turneringsmänniskorna inte kan ta del utav konventen då de bara fokuserar på "sitt" spel. Fast en liten spark tillbaka till turneringsmänniskorna är ju att de verkar inte vara intresserade av att ta del utav konventen ändå. Upplever att de flesta som ställer upp i turneringar åker direkt hem efter att turneringen är klar och passar inte på att delta i konventet i övrigt även fast de kanske faktiskt har en möjlighet.
Du skriver att att konventet ska servera kaffe och frukt. Tänker du då att man ska ha någon ur personalen som går och serverar er vid borden?
Jag förstår att det har varit problem med andra konvent att man har kommit långt ifrån en kiosk och kaffet men som det var i helgen så hade ni kaffet en trappa upp. Är det för långt bort från turneringen enligt turneringsmänniskorna. Att ha frukt som man kan erbjuda är en jättebra idé som jag tar med mig till kommande konvent!
Nu kanske jag låter bitter men det är absolut inte min mening utan jag är genuint intresserad av detta eftersom man märker mer och mer dessa tongångar ifrån just turneringsfolket.
Det är inte bara figurspelarna som anser att detta är ett problem utan man märker det även bland kortspelarna tycker jag mig höra.
Är vi på väg att bryta ut dessa två ifrån konventvärlden? Jag personligen tycker att det skulle vara synd för jag tycker att vi inom spelhobbyn ska hålla ihop och skapa större arrangemang så att fler kan upptäcka denna underbara hobby. Jag tror personligen att man biter sig själv i svansen ifall figurspelarna och kortspelarna bryter sig ur konventen då jag tror att återväxten kommer att krympa ifall man inte visar upp sin hobby på konventen runt omkring i Sverige/Världen.
Nu är nog inte detta rätt forum för denna debatt men jag tycker nog att vi borde ta upp den någonstans!