Gravturions vs devastators med grav cannons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ancalagon

Re: Gravturions vs devastators med grav cannons

Inlägg av Ancalagon »

Tack.

Så det görs alltså skillnad på att få ett Immobilised resultat och att få ett immobilised resultat genom ett slag på tabellen?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:Tack.

Så det görs alltså skillnad på att få ett Immobilised resultat och att få ett immobilised resultat genom ett slag på tabellen?
Nej, det är ingen skillnad. Men super heavies bryr sig inte om något av dom ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev: De tar ju en glancing hit och en immobilised, men super heavies ignorerar effekten av immobilised (de kan alltså fortsätta gå), dock tar de extra HP i skada istället eftersom de får ett sånt resultat också (en glancing hit = 1 HP, ett immobilised resultat = 1 HP)
Vart får du glancing hit ifrån? Dom Blir immob och tar en HP. Sen ignorerar dom immob, då finns bara att tappa en HP kvar som effekt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

DHettNeck skrev:
Ancalagon skrev: De tar ju en glancing hit och en immobilised, men super heavies ignorerar effekten av immobilised (de kan alltså fortsätta gå), dock tar de extra HP i skada istället eftersom de får ett sånt resultat också (en glancing hit = 1 HP, ett immobilised resultat = 1 HP)
Vart får du glancing hit ifrån? Dom Blir immob och tar en HP. Sen ignorerar dom immob, då finns bara att tappa en HP kvar som effekt.
Det var jag som hade blandat ihop wordingen på Grav vapen. hade för mig att de tog en glancing hit och ett Immo resultat :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ni har rätt, tror det var jag som blev för ivrig med en alfastrike igår att jag körde ned de för nära motståndaren. Jag körde en space marine MSU-lista med massa rhinos så jag fick lätt panik av crusadern med avenger och battle cannon när jag insåg vidden av vad den gör mot min lista per runda :) Det var dock inte knighten som chargade de utan en enhet hammernators som kom ur periferin i en land raider (hur nu en sådan kan smyga sig på en, säger nog mer om mig som spelare...).

Tror jag ska prova centarna igen men köra ned de på mittfältet nästa gång och låta de dominera lite därifrån istället.

Jag vill inte bygga en stjärna med centarna så jag tänker inte köra draigo även om jag kör grey Knights + ultramarines men finns det någon uppenbar halvmjuk variant för att supportera centarna så de blir mindre självmordsbenägna? En vanlig librarian med prescience? Iofs får de ju rerolla alla missar när jag kör devastator doctrine och hälften av alla missar (statistiskt...) när jag kör tactical doctrine.

En annan fördel med att köra devastators istället för centar är naturligtvis att om man får av prescience så får de skjuta overwatch med full bs, inte många enheter som vill assaulta de då.
Senast redigerad av 2 Elevatorlake, redigerad totalt 28 gång.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Den landraidern hade helt klart varit en bättre måltavla för dina centar. En långsam enhet hammernatorn utan bil är mycket trevligare än om dom har bil.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Naz87 skrev:Den landraidern hade helt klart varit en bättre måltavla för dina centar. En långsam enhet hammernatorn utan bil är mycket trevligare än om dom har bil.
Jo men jag var inte så orolig för de. Även om de gör slarvsylta av en rhino eller enhet tactical på fem marines på en runda (eller centurions...) så kan de göra just bara det per runda. Crusadern däremot orsakar svält och lidande varje runda den släpper lös sin AP3-arsenal. Jag fick som sagt lite panik :)

Däremot ser jag poängen att först immobilisera deras land raider och sedan ge sig på crusadern tills hammernators hinner fram till centarna (om de överlever två rundor).

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ancalagon skrev:Tack.

Du tänker nog på en penetrating hit som ger explodes. Det blir 1d3 hullpoints vid sidan av den ursprungliga hullpointen. Så ett enda meltaskott kan plocka bort 1-4 hullpoints.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:Haha nu såg jag att det var du som skrev. Då kan du nog skippa nybörjartugget från min sida :) Skyller på dålig syn & liten text på mobilen :oops:

Jag är betydligt mer inne på hobbydelen än speldelen så alla tips är välkomna :)

Men jag tycker fortfarande inte att modellerna är snygga ;)
De växer på dig. Snart har du en under huvudkudden ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:De växer på dig. Snart har du en under huvudkudden ;)
Jag har ju redan ryska dockor i armén i form av dreadknights, med centurions också börjar det här likna ett tema :)

Skriv svar