En Immolator som är tio poäng billigare och Fast. (Om det inte är en rabatt-bil som hör till fem scoring Assault Marines, men det är ju ett annat minus.)Jocke Rapp skrev:De är ju lite som en immolator som folk inte direkt skriker om hur brutna de är (förutom bliss och Lampén)...
Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Blood Angels
Witch hunters får väl minus för inferno pistols, så samma sak borde väl gälla här?Falkman skrev:Space Marines har dessa minus, så då borde ju rimligtvis BA också ha det.theWatchman skrev:Sen gillar jag inte minus i komp på combivapen och power weapons lite här och var, typ tacticals och assault marines.
Jag ser inget minus för Infernus pistol på Assault squad, är detta en miss eller medvetet?
Iom att man får minus för kombivapen så tycker iaf jag att Infernus pistol väl är minst lika effektiv?
Den har visserligen kortare range än en melta men den tar inte slut efter ett skott.
Edit. Insåg precis att de inte får det, ger de inte minus till WH ska de väl inte göra det för BA heller?
Ingen aning. Olika arméer, grejerna funkar olika.Jacke skrev:Edit. Insåg precis att de inte får det, ger de inte minus till WH ska de väl inte göra det för BA heller?
En infernus pistol + meltagun i en 5-manna assault squad som deepar in bakom ett fordon och spränger det är rätt najs.
Kanske bara funkar i min förening dock
Men så är jag och Lampén lite bättre än er andra! Och ändå får en immo-lista massa dålig komp :\Jocke Rapp skrev:De är ju lite som en immolator som folk inte direkt skriker om hur brutna de är (förutom bliss och Lampén)...
Med tanke på att det bara är range 6-3 så är risken för misshap ganska stor, även om man bara scattrar d6. Om man kör det på en rhinoåkande melta squad så är det väl lika bra som om witch hunters skulle göra det.Falkman skrev:Ingen aning. Olika arméer, grejerna funkar olika.Jacke skrev:Edit. Insåg precis att de inte får det, ger de inte minus till WH ska de väl inte göra det för BA heller?
En infernus pistol + meltagun i en 5-manna assault squad som deepar in bakom ett fordon och spränger det är rätt najs.
Kanske bara funkar i min förening dock
-
Gonka Koff
A precispära skrev:Men så är jag och Lampén lite bättre än er andra! Och ändå får en immo-lista massa dålig komp :\Jocke Rapp skrev:De är ju lite som en immolator som folk inte direkt skriker om hur brutna de är (förutom bliss och Lampén)...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag har en del åsikter.
Fast vechicle på rhinos är sjukt värt för 15 poäng. Att kunna tex. tankshocka 18 tum kan vara matchvinnande i sista rundan. Grejen med en vanlig rhino är att du kan skita i den efter killarna i den hoppar ut. Men om den kan contesta objektiv 18" måste man få ner den. Assault marines får rhinos för 15 poäng så det är helt klar affordable.
Bloodtalons ska ha jättemycket minus. Dom är typ helt störda mot infanteri i assault.
Fast vechicle på rhinos är sjukt värt för 15 poäng. Att kunna tex. tankshocka 18 tum kan vara matchvinnande i sista rundan. Grejen med en vanlig rhino är att du kan skita i den efter killarna i den hoppar ut. Men om den kan contesta objektiv 18" måste man få ner den. Assault marines får rhinos för 15 poäng så det är helt klar affordable.
Bloodtalons ska ha jättemycket minus. Dom är typ helt störda mot infanteri i assault.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Kom sen ihåg när ni ger minus att Blood Talons är bra, mot infanteri, och inte så bra mot fordon.
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
En Immolator med HF och en Razorback med HF kan åka lika långt och skjuta.HeadWar skrev:En Immolator som är tio poäng billigare och Fast.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Blood tallons är bra.. men Dccw är också mycket bra.. Jag tycker inte att det är helt självklart att tallons är bättre..Arioch skrev:Kom sen ihåg när ni ger minus att Blood Talons är bra, mot infanteri, och inte så bra mot fordon.