Fantasia Fanatic XXX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

wolf

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av wolf »

Ser mest att du försöker hitta en balans där enheter som upplevs vara bra, begränsas med antal eller inte får tas. Gravcannons tex eller andra enheter som inte får vara fler än 3 trots att alla inte är bra dras de ändå alla över en kam. Psychic powers som begränsas, detatchments begränsas... Mycket blir säkerligen bra och jag tänker att du i grunden vill göra ett bra spel för oss alla.
Jag upplever dock att tex markerlights är en sådan mekanism som ger lätta och bra effekter till en redan hårt skjutande arme. Deras mängd skott och range gör att de fortfarande har sina bonuseffekter kvar... Så min fråga handlar nog om "lämnas" Tau och deras multiplier utanför när psychic powers som invisibility (skydd mot skytte) begränsas?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ok. Då är jag mer med på vad du menar. Generellt är Tau redan ganska strypta. Max 3 riptides, 6 broadsides samt att deras 4 bästa formationer förbjudna (dels direkt eller av övriga restriktioner). Att då strypa markerllights känns konstigt då inga andra liknande saker är strypta så som guide, preciense, perfect timing, phase form, hunters eye, auspex, combat doctrines osv.

Jag säger inte att det är ett absolut nej på att restriktera marker lights, men just nu känns det inte motiverat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

wolf

Inlägg av wolf »

Tack då ser även jag hur du tänkt runt Tau.

doomarn

Inlägg av doomarn »

Bara modeller från 2 olika factions kan man då köra tex 2x kdk formationer och 2x csm formationer?

Smagol

Inlägg av Smagol »

Förstår lite hur du tänker kring komp mallen.
Måste fråga kring kring D battery, där Eldar kan lasta in Max 9 D battery. Minns rätt tror jag att topp borden senaste FF hade sådana?

Ska man tänka att GW FAQ ska användas?
Ska Swefaq användas alls, tycker personligen att den spelat ut sin rätt om GWs används.

doomarn

Inlägg av doomarn »

Gw faq är ok förutom solida väggar och droppod dörrar. Försvårar superfriends listor osv.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

doomarn skrev:Bara modeller från 2 olika factions kan man då köra tex 2x kdk formationer och 2x csm formationer?
Det är tanken ja. Känns som att det kan ge roliga listor.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Smagol skrev:Förstår lite hur du tänker kring komp mallen.
Måste fråga kring kring D battery, där Eldar kan lasta in Max 9 D battery. Minns rätt tror jag att topp borden senaste FF hade sådana?

Ska man tänka att GW FAQ ska användas?
Ska Swefaq användas alls, tycker personligen att den spelat ut sin rätt om GWs används.
Vi kan titta på det. Med nuvarande restriktioner måste man ge upp annat skytte för att få in dom, så 9st är inte bra att ta, men om många tycker det är jobbigt kan dom strypas.

GWs FAQs är tänkta att användas OM dom är släppta, svfaq kommer då också uppdateras och användas.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

wolf

Inlägg av wolf »

Själv sitter jag och målar Iron Hands, har köpt en hel del nya modeller för det... Vad är det som hindrar fist of medusa? Om den bannas tycker jag att alla "decurions" borde bannas... Jag kanske inte är ute efter att optimera... Men jag anser att skytte i mängd kontra save, eller "tank" är lika viktigt.

Cegorach

Inlägg av Cegorach »

Hej,

Kollat igenom detta och Supportweapons med d-cannons tycker jag bör nerfas mer.

Sen funderade jag på var max 300p av gratispoäng försvann, vore bra om den också togs med.

Vet inte om man bör göra något mer åt White scars? När tau nerfas ner samt eldar.

Känner även att med max två factions men flera formationer så gynnas de codex som har bra formationer ännu mer. Ser hellre att man balanserar ut(i den mån det går) med de codex som är sämre.

Mina tankar och funderingar.

Mvh
Joel

Skriv svar