TANTAN fick uppmärksamhet direkt. Den åkte 12" framåt första rundan och sköt in 1W på en Heavy Destroyer. Strongt jobbat... Som svar fick TANTAN ett meltaskott på sig. Första skotten på matchen, vilket resulterade i en Penetrating hit. Missade 3+ Jink och den blev Immobiliserad.
Suck.
Sen klev det fram 19 warriors med Gauss och sköt båten i bitar. Sådärja, TANTAN har fortfarande inte överlevt mer än en enda runda... Otroligt. Jag har aldrig fått testa dess specialattack
Men resten av matchen gick bra. Det ramlade ut 5 Grotesquer ur TANTAN som assaultade 19 manna blobben med en kryptek och en HQ som gjorde dem Fearless. Det tog till runda 6 innan alla warrirosarna och krypteken dog men warlorden överlevde. Ooooootroliga slag. De stog emot 5 Rampagande grotesquer, en Haemonculus ,en Talos och en Cronos. I 10 rundor combat! En enda av mina gubbar dog men ändå... Det är hundratals S5 attacker, alla med Rending, AP2 eller åtminstonde S5. Bara första rundan slog de in 41 S5 attacker som rerollade to wound. Min motståndare var bra på att slå AS 4+ och 4+ reanimation kan man lugnt säga. Jag dödade 2 gubbar första rundan tror jag...
Men jag drog bra kort. Och fick ruljans på leken. Jag lyckades binda upp hans enheter trots dåliga tärningar överlag och bra tärningar från honom. Mina 3 monster knatade runt och hotade saker och slog ihjäl lite gubbar här och där men MVP var min drop pod med Marinesen! De scattrade av plan första gången de försökte deepa in... Men gick tillbaks i reserve. Och damp sen in och scattrade långt igen men på en ok plats. De hoppade ut och smattrade plasma. Sergeanten brände ihjäl sig förståss, men de gjorde lite skada och satte press på en flank. Techmarinen var grym med sin flamer och plasma pistol. Han har ju BS5! De tog sen en charge av 2 Praetorians. De Overwatchade ihjäl en och sen bultade Techmarinen den sista till mos med sina fistar. De sprang sen runt och hjälpte mina andra killar. Den andra Grotesqueenheten fastnade i Walkern och misslyckades slå in en rending hit på runt 70 attacker, men till slut efter några rundor fick in en och sen glancade ihjäl den till slut när dess fält var borta... Men det tog för lång tid. Han kunde dra sig undan med halva sin arme och panga ostört på mina killar, som höll upp hyfsat och flydde aldrig ivarjefall tack vare Fearless... Det slutade med en bra vinst till mig slutändan tack vare att jag hade många små enheter med Wracks som höll objektiv och tog Tactical Objectivekort...
Och förståss så är Marinesen typ mest prisvärda i hela min arme. Jag skulle kunna ha en till Drop Pod med en Techmarine och 5 gubbar i listan... De är ju billligare än TANTAN