Fantasia Fanatic XXX
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXX
Nah man får bara ha 15 wc blir inte så ball samt att alla missions e kp based. Jag vet dock inte hur man ska tolka wc, får man bara generera 15 dvs man har x+d6 med tak på 15 eller får man bara ha 15 i base + d6 dvs cap 21 eller får man bara ha 15 i armen men kan summona nya och på så sätt få hur många som helst?
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Jag tror att PapaD syftar på all Obsec. med gratis poddar odyl. för SM..
Det som gör Eldar, Tau och SM mycket bättre än andra codexar är deras formationer och i viss mån Decurion style... så om man inte tillåter dom för de 3 codexarna (kan ha glömt någon annan bra..) så kanske det väger upp lite för sämre codexar !?
Jag håller med PapaD lite här om att det blir tråkigt om majoriteten av codexerna som används blir Tau, Eldar och SM trots de begränsningar som Tröger tagit upp.
All Kudos till Tröger och hans lyhördhet ! Jag förstår att det blir jobbigt med många kockar..
Det som gör Eldar, Tau och SM mycket bättre än andra codexar är deras formationer och i viss mån Decurion style... så om man inte tillåter dom för de 3 codexarna (kan ha glömt någon annan bra..) så kanske det väger upp lite för sämre codexar !?
Jag håller med PapaD lite här om att det blir tråkigt om majoriteten av codexerna som används blir Tau, Eldar och SM trots de begränsningar som Tröger tagit upp.
All Kudos till Tröger och hans lyhördhet ! Jag förstår att det blir jobbigt med många kockar..
Senast redigerad av 1 kraftman, redigerad totalt 10 gånger.
Jag vill åxå påpeka att detta inte är kritik mot dig tröger. Försöker bara bygga listor som kan tävla med tau och eldar och har väääldigt svårt just nu.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Lustigt. Oftast får vi höra att det måste vara en massa restriktioner, annars kommer inte sörlänningarna på FF. Och här säger ni samma sak om oss norrlänningar
Om vi nu ska köra med swefaqen och inte GWs draft, är det alltså tillbaka till att modeller måste vara täckta till 25% för att få ett cover save av intervening units? Tänkte köra en gammaldags lager-på-lager tyranidlista, men bara om Tervigonen får cover save av Termagants.
Om vi nu ska köra med swefaqen och inte GWs draft, är det alltså tillbaka till att modeller måste vara täckta till 25% för att få ett cover save av intervening units? Tänkte köra en gammaldags lager-på-lager tyranidlista, men bara om Tervigonen får cover save av Termagants.
- Simpilicious
Bra restriktioner hittills, och här kommer några frågor/funderingar:
Det ser lite tomt ut gällande restriktioner för imperiet, speciellt för Space Marines. De mest brutna spells från Angels of Death är ju borttagna, men det finns en del med det nya supplementet som är väldigt starkt och borde ses över.
- Battle demi-company (och gladius), restriktioner på detta? Så många enheter med obsec
Med bara restriktion på 6 grav cannons är det ganska lätt att bygga en bruten lista, och 300 points upgrades tycker jag låter rätt mycket. Så marinespelarna får köra med 300 points mer jämfört med andra och speciellt när de redan är så starka som de är.
Nu höftar jag lite men man kan ju bygga något liknande:
Två demi-companier med chaptermaster/captain på bike med 2+/3++/5+++ (med medusa strike force varav ena har eternal warrior)
6 poddar med tacticals med varierande specialvapen, tex meltor och gravguns gör ändå relativt mkt skada
2 assault squads i pods eller bikes
en 6a centurions med gravcannons, där captains tankar på bra. Spelar man inte med iron hands så får man ju in hunter's eye här också... ignore cover i grund för 30 grav-skott som har re-roll på grav-6orna.
Med medusa strike force så har hela denna armé 5+ fnp.
- Charge från reserve, t.ex. via shadow strike kill team och skyhammer annihilation force. Utöver Tau med supportive fire så känns det trist för andra arméer att bli chargade tur 1 (eller 2). "Point and click"
Där va mina tankar
Bra jobbat med restriktionerna hittills och skönt att diskussionerna är progressiva och civiliserade.
Det ser lite tomt ut gällande restriktioner för imperiet, speciellt för Space Marines. De mest brutna spells från Angels of Death är ju borttagna, men det finns en del med det nya supplementet som är väldigt starkt och borde ses över.
- Battle demi-company (och gladius), restriktioner på detta? Så många enheter med obsec
Med bara restriktion på 6 grav cannons är det ganska lätt att bygga en bruten lista, och 300 points upgrades tycker jag låter rätt mycket. Så marinespelarna får köra med 300 points mer jämfört med andra och speciellt när de redan är så starka som de är.
Nu höftar jag lite men man kan ju bygga något liknande:
Två demi-companier med chaptermaster/captain på bike med 2+/3++/5+++ (med medusa strike force varav ena har eternal warrior)
6 poddar med tacticals med varierande specialvapen, tex meltor och gravguns gör ändå relativt mkt skada
2 assault squads i pods eller bikes
en 6a centurions med gravcannons, där captains tankar på bra. Spelar man inte med iron hands så får man ju in hunter's eye här också... ignore cover i grund för 30 grav-skott som har re-roll på grav-6orna.
Med medusa strike force så har hela denna armé 5+ fnp.
- Charge från reserve, t.ex. via shadow strike kill team och skyhammer annihilation force. Utöver Tau med supportive fire så känns det trist för andra arméer att bli chargade tur 1 (eller 2). "Point and click"
Där va mina tankar
Bra jobbat med restriktionerna hittills och skönt att diskussionerna är progressiva och civiliserade.
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
Kör du medusa får du inte gratis fordon och kan inte spela white scars.
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Ang factions. Är varje chapter i sm codex en faction tex white scars, iron hands etc. Och supplement codexar till csm.. Black legion, crimson är dessa olika factions för vanliga csm?
Skriven med Tapatalk
Skriven med Tapatalk
Haha - kul att det sägs att vi sörlänningar vill ha restrictions - vi hör samma fast om nordbor.
jag kör helst utan om jag själv fick välja.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
För min del kunde vi lika gärna spela okompat (typ iaf), men Dea tycker att vi måste strypa bort det värsta ur spelet, och jag lyder bara så gott jag kanNIB skrev:Lustigt. Oftast får vi höra att det måste vara en massa restriktioner, annars kommer inte sörlänningarna på FF. Och här säger ni samma sak om oss norrlänningar![]()
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, det är samma faction. Dock borde nog Marines räknas som olika.doomarn skrev:Ang factions. Är varje chapter i sm codex en faction tex white scars, iron hands etc. Och supplement codexar till csm.. Black legion, crimson är dessa olika factions för vanliga csm?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis