Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:
Röde skrev:@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.

Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... :oops: Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?
Det är det som är så fint med 30k, allt passar i alla legioner :)

Jag tycker abdolut att en deredeo passar bra till word bearers, framförallt med autocannons. Skjuter mycket och hårt, inte så sofistikerat vilket passar wb bra :)
Förvisso. Modellmässigt verkar ju WB tokigt förtjusta i plasmavapen. Ska fundera lite. Har bestämt mig för Jetbikes hur som helst. Knasigt bara att formgivaren valt att sätta örnen i fronten på dem. Får väl fila bort den...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:
Elevatorlake skrev:
Röde skrev:@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.

Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... :oops: Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?
Det är det som är så fint med 30k, allt passar i alla legioner :)

Jag tycker abdolut att en deredeo passar bra till word bearers, framförallt med autocannons. Skjuter mycket och hårt, inte så sofistikerat vilket passar wb bra :)
Förvisso. Modellmässigt verkar ju WB tokigt förtjusta i plasmavapen. Ska fundera lite. Har bestämt mig för Jetbikes hur som helst. Knasigt bara att formgivaren valt att sätta örnen i fronten på dem. Får väl fila bort den...
Är de det? Jag trodde det var mer death guard och dark angels som var mr plasma, wb verkar mer flamers och klor :) Men jag är inte jättpåläst om wb och kan blanda ihop det med att jag tycker autocannons är mycket coolare på deredeon även om jag tänkt magneta min för att ta bägge. Det kommer ju även snart förmodligen nya lascannons till den eftersom det fanns regler för det i uppdaterade legionlistan.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo visst. Tänker mest på att både Blade Slaves bodyguard och Mhara Gal kommer med Plasma i grund liksom karaktären i Calthlådan. Jag kommer att blanda och ge beträffande specialvapen i listan. Kör på meltor i Veteran Squads och har en Support Squad med plasmor.

Jetbikes går före skyttedread på inköpslistan dock.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Jo visst. Tänker mest på att både Blade Slaves bodyguard och Mhara Gal kommer med Plasma i grund liksom karaktären i Calthlådan. Jag kommer att blanda och ge beträffande specialvapen i listan. Kör på meltor i Veteran Squads och har en Support Squad med plasmor.

Jetbikes går före skyttedread på inköpslistan dock.
Om du inte ska köra deredeon just för modellen så är ju mortis contemptorn förmodligen bättre i spelet, framförallt med dubbla kheres. Den får ju också skyfire om den står stilla och kheres är ju som en assault cannon ska vara :)

Jetbikes är ju supersweet men svindyra, till och med för att vara fw :shock:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag har 4st Contemptor Dreadnought från Calthlådan. Den ena finns på bild högre upp i tråden. Jag magnetar ena armens beväpning och sågar och trixar på tre av dem för att kunna spela dem som Mortis med dubbla Kheres.

Jo ang. Deredeo Dreadnought så är det ju modellen som är frestande. Kommer knappt ihåg om jag läst om den ordentligt. :D

Jetbikes är lite av ett måste trotts priset. De är så tuffa. Älskar avsnittet i First Heretic när Gal Vorbak byter form och den ena av dem senare hittar en Sgts krashade Jetbike och kallt konstaterar att "härifrån har han jagat till fots".

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Jag har 4st Contemptor Dreadnought från Calthlådan. Den ena finns på bild högre upp i tråden. Jag magnetar ena armens beväpning och sågar och trixar på tre av dem för att kunna spela dem som Mortis med dubbla Kheres.

Jo ang. Deredeo Dreadnought så är det ju modellen som är frestande. Kommer knappt ihåg om jag läst om den ordentligt. :D

Jetbikes är lite av ett måste trotts priset. De är så tuffa. Älskar avsnittet i First Heretic när Gal Vorbak byter form och den ena av dem senare hittar en Sgts krashade Jetbike och kallt konstaterar att "härifrån har han jagat till fots".
Jag kommer inte ihåg just det avsnittet men den boken är en av mina absoluta favoriter av alla från black library!

Jag har gjort likadant med min contemptor men jag gjorde det på bägge armarna.

Förresten så är deredeon cool men har du spanat in leviathan? Det är en bad mofo of a dreadnought! :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo jag har spanat på den. Grejen är att Sons of Horus och Iron Warrior spelarna i min spelgrupp har såna. Även World Eater spelaren sneglar på den så det känns småtrist. Hoppar nog den tills vidare iaf. Finns ju så mycket mums.

4e zonenbrickan färdig. Blev hyfsat lika de jag målat tidigare. Nu har jag totalt 16st.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Sant, det är ju inte så roligt att ha exakt samma grejer som alla andra.

Bilder på zonen?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:Sant, det är ju inte så roligt att ha exakt samma grejer som alla andra.

Bilder på zonen?
Får fixa det nästa gång jag dukat fram hela eller delar för spel.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ja, det vore najs. Har ett gäng zonenbrädor liggandes som kräver färg, lite inspiration skulle sitta fint! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar