DEATHWATCH

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MiniMajs

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Thx! Riktigt riktigt tuffa är de. :)
Har bara hunnit lägga vantarna på en låda men fem till ska komma på måndag. Detta bör vara färdigmålat idag om jag ska hinna. Sen får jag montera tre veteran squads till och allt ska vara klart på lördag till turneringen.

Bildphoto hosting

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Så här ser listan ut förresten. Den begränsas ju rätt hårt av att inte alla modeller kommit ännu tyvärr.

HQ ARTEMIS 145pts (Warlord)

TROOPS

Veterans 110pts , Xenophase Blade 25pts, 3xDeathwatch Shotguns, 2xInfernus Heavy Bolter 40pts, Rhino 35Pts Dozerblade 5pts, 215pts totalt

Veterans 110 pts 2x Frag Cannon 50pts, 3x Deathwatch Shotguns
Razorback 55pts stormbolter 5pts, 220pts totalt

Veterans 110pts , 3x infernus Heavy Bolter 60pts, 2x storm shield 20pts, Deathwatch shotgun
Razorback 55pts, Assault Cannon 20pts, stormbolter 5pts 270ts totalt

Elite

Dreadnought 100pts, Twin-linked Lascannon 15pts, Missile Launcher 10 pts 125pts totalt

Vanguard Veterans 125pts, Heavy thunderhammer 30pts stormshieldx4 40pts, Powerfist 15 pts, 210 pts totalt

Formation Aquila Kill Team

Veterans 110pts, 4x frag cannons 100pts, Storm Shield 10pts, Deathwatch shotgun, Drop pod 35pts
Terminator 40pts Assault Cannon 20pts, 315pts totalt

1500pts

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Oj, vilka detaljerade modeller! Ser hur bra ut som helst ju.

Hyfsat elitbetonade listor också, de verkar ju kosta minst lika mycket poäng per modell i snitt som grey knights.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Veterans, som är troops, kostar 22 poäng i grund, Bikes 30, Termies 40 och vanguards 25.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Stormsköldarna är så jäkla snygga.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Veterans, som är troops, kostar 22 poäng i grund, Bikes 30, Termies 40 och vanguards 25.
De ligger på typ samma nivå som grey knights men med uppgraderingar verkar deathwatch bli ännu dyrare eftersom uppgraderingarna verkar kosta en del.

En vanlig grey knight kostar 20p men är då inte veteran men har power sword och storm bolter, en terminator kostar 33p men har inte power fist.

Fluffmässigt kan man tycka att det är en liten konflikt att vanliga deathwatch är veteraner medan grey knights inte är det men poängen skulle väl bli för hög om grey knights ska vara det också.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Idag har jag fått några timmar till att måla. Mer än så här lär jag inte hinna göra på dem om jag ska hinna 1500 poäng till lördagmorgon tyvärr. Men har iaf tre färger på dem. :)

Bildphoto hosting sites

Bildimage free hosting

naturalselect

Inlägg av naturalselect »

blev väldigt glad att se den nya deathwatch lådrona som kommer nu! följer ivrigt för mer :D snyggt jobbat än så länge!

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Gillar att du redan hunnit måla en spelbar styrka medans jag inte ens nu har fått mitt förhandsbokade paket från Speltid...

:lol: :cry:

Gillar tråden, den minskar ju inte suget på DW direkt ;)

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Thx! :)

Fick tre lådor från alphaspel idag. Väntar på ett par till från figurspel innan jag har alla modeller jag behöver till listan. Nästa veckas release var ju tämligen ointressant så det dröjer ju två veckor innan watchmastern och rymdskeppet kommer... :(

Skriv svar