Fantasia Fanatic XXX
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXX
Trodde aldrig dessa ord skulle komma från mig men är det inte lite väl mkt restriktioner? [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Skriven med Tapatalk
Skriven med Tapatalk
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tja, vill man ha bort de värsta avarterna av dödsstjärnor och kraftigt minska skyttet hos eldar och ta så är detta ungefär vad det blir.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Alltså, jag förstår att man vill ha jämna matcher men det börjar kännas lite väl överdrivet, jag förstår fortfarande inte varför ni väljer att ha så svepande restrektioner istället för att fokusera på enheterna som nu är problemet, om jag vill köra fire warriors och vanliga sketna guardians så går inte det för att det är problem med jetbikes och broadsides?
Ni borde verkligen kunna lösa det det bätte, T ex, spelar du tau får du inte ta formationer från codex sm, eldar etc? Minimera vapen på t ex broadsides, windrunners och andra enheter där det faktiskt går istället, minimera gränsen på vad jag får skjuta per runda när det gäller t ex markerlights, känns drygt att bli straffad för att man vill spela med tau flyers när det är HYMP, och missile pods som är boven i dramat, om du begränsar hur många markerlights jag får skjuta på en runda hur kan de då spela någon roll hur många som finns i listan?
Ni borde verkligen kunna lösa det det bätte, T ex, spelar du tau får du inte ta formationer från codex sm, eldar etc? Minimera vapen på t ex broadsides, windrunners och andra enheter där det faktiskt går istället, minimera gränsen på vad jag får skjuta per runda när det gäller t ex markerlights, känns drygt att bli straffad för att man vill spela med tau flyers när det är HYMP, och missile pods som är boven i dramat, om du begränsar hur många markerlights jag får skjuta på en runda hur kan de då spela någon roll hur många som finns i listan?
Jag tycker att kuddkriget ser bra ut !
Det blir mest Eldar, Tua och White scars ser det ut som. Har jag förstått det rätt att man bara kan spela ett SM-chapter utan SM allierade ?
Är det tänkt att man inte ska kunna ta en enhet wratihguards med wraithcannons, men man kan ta D-scythes ? Eller heter deras vapen något annat i craftworld ?
Det blir mest Eldar, Tua och White scars ser det ut som. Har jag förstått det rätt att man bara kan spela ett SM-chapter utan SM allierade ?
Är det tänkt att man inte ska kunna ta en enhet wratihguards med wraithcannons, men man kan ta D-scythes ? Eller heter deras vapen något annat i craftworld ?
- NilssonHarHund
Peppen ökar! Bra jobbat!
- DHettNeck
Du får spela precis hur många guardians och fire warriors som du vill, dom är ju inte restrikatade på något sätt.zenitslav skrev:Alltså, jag förstår att man vill ha jämna matcher men det börjar kännas lite väl överdrivet, jag förstår fortfarande inte varför ni väljer att ha så svepande restrektioner istället för att fokusera på enheterna som nu är problemet, om jag vill köra fire warriors och vanliga sketna guardians så går inte det för att det är problem med jetbikes och broadsides?
Man skule absolut kunna ha ett mer avancerat system där man inte behövde ha generella restriktioner, dvs en kompmall. Men Dea vill varken köra kompmallen eller Trögerkomp, så då är det denna typen som återstår.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
Du kan ta 2 olika chapters av SM, varje räknas då till cappet på max 2 factions.kraftman skrev:JDet blir mest Eldar, Tua och White scars ser det ut som. Har jag förstått det rätt att man bara kan spela ett SM-chapter utan SM allierade ?
Den andra frågan förstår jag inte? Du kan ju ta hur många WGs som hellst med valfria vapen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Staffan: WG har Wraithcannons som du säger, D-cannons sitter bara på Vaul's Wrath
Det är inte Destroyer-vapen som är låst i mallen.
Mikael Ek
Hur ska jag tolka "Maximum 1 of each these factions may be included in the army: Space Marines, Tau and Eldar"? Max ett tau cad i en lista då t ex?
- DHettNeck
Nej, antalet detachments spelar ingen roll, men din lista får max innehålla 1 av SM/Tau/Eldar. Så spelar du Tau får du ta 1000 tau detachments om du har poäng till det.zenitslav skrev:Hur ska jag tolka "Maximum 1 of each these factions may be included in the army: Space Marines, Tau and Eldar"? Max ett tau cad i en lista då t ex?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis