Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Vad fabian, har ni slutat jobba och börjat egen 40k-fabrik på heltid lr? :)
Spotttar grejer ur er ju (=
Någon som inset vad livet faktiskt är ämnat åt här :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
-
Elevatorlake
NästanLeffegnu skrev:Vad fabian, har ni slutat jobba och börjat egen 40k-fabrik på heltid lr?
Någon som inset vad livet faktiskt är ämnat åt här
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Elevatorlake skrev:Nästan :) Jag har haft min semester nu i tre veckor så jag har haft mer tid än vanligt att spendera i smurfgruvorna :)Leffegnu skrev:Vad fabian, har ni slutat jobba och börjat egen 40k-fabrik på heltid lr? :)
Smurfgruvorna hahahahaha :D
Semster, det förklarar saken :)
Kul o se när en tråd verkligen blommar ut /det händer mkt ett tag. Är en tid då någon verkligen är i sitt esse / funnit sin passion o bara är kreativ =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
-
Elevatorlake
Äntligen kom nya airbrushen!
Har bara lagt lite svarta detaljer, större och mindre, med den än men märker direkt vilken skillnad det är i precision och kontroll mot mina andra sprutor. Jag körde med 0.2-munstycke och nål i den samt vallejo game air svart otunnad i den och även om den protesterade lite ibland räckte det med att spruta ur den lite för att den skulle funka. La mycket jämnare lager än mina andra och funkade bra till större ytor också men den stora skillnaden var i hur fina och exakta linjer det gick att göra med den. Har bara provat den en gång än så länge som sagt men hittills är jag väldigt nöjd! Efter första försöker skulle iag nästan säga att det känns som större skillnad mellan den här och sparmaxsprutorna än mellan sparmax och biltema.
Det jag provat tidigare är biltema samt en sparmax 0.25 och en sparmax 0.35.
Har bara lagt lite svarta detaljer, större och mindre, med den än men märker direkt vilken skillnad det är i precision och kontroll mot mina andra sprutor. Jag körde med 0.2-munstycke och nål i den samt vallejo game air svart otunnad i den och även om den protesterade lite ibland räckte det med att spruta ur den lite för att den skulle funka. La mycket jämnare lager än mina andra och funkade bra till större ytor också men den stora skillnaden var i hur fina och exakta linjer det gick att göra med den. Har bara provat den en gång än så länge som sagt men hittills är jag väldigt nöjd! Efter första försöker skulle iag nästan säga att det känns som större skillnad mellan den här och sparmaxsprutorna än mellan sparmax och biltema.
Det jag provat tidigare är biltema samt en sparmax 0.25 och en sparmax 0.35.
-
Elevatorlake
Eller har fått en deadline att hålla, det hjälper också för att öka tempotLeffegnu skrev:Elevatorlake skrev:NästanLeffegnu skrev:Vad fabian, har ni slutat jobba och börjat egen 40k-fabrik på heltid lr?
Någon som inset vad livet faktiskt är ämnat åt härJag har haft min semester nu i tre veckor så jag har haft mer tid än vanligt att spendera i smurfgruvorna
Smurfgruvorna hahahahaha
Semster, det förklarar saken
Kul o se när en tråd verkligen blommar ut /det händer mkt ett tag. Är en tid då någon verkligen är i sitt esse / funnit sin passion o bara är kreativ =)
-
Elevatorlake
Status på plåtlådorn. Det syns inte på den här bilden men banden är limmade och målade med panzer aces track primer så nu börjar de bli spelfärdiga förutom lite småpill.

- Lottomannen
Imponderande produktionshastighet och resultat 
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Snyggt och snabbt jobbat
vad är det för airbrush?
-
Elevatorlake
TackarLottomannen skrev:Imponderande produktionshastighet och resultat
TackNurgle skrev:Snyggt och snabbt jobbatvad är det för airbrush?
-
Elevatorlake
Tio baser byggda och grundade. De ska bli målade på samma sätt som de tidigare fem men nu har jag skiffer ovanpå istället för två lager kork. Har även hunnit utse space marine bikes till kanske den tråkigaste enheten någonsin att måla, väldigt oinspirerande modeller. Stor respekt till alla som orkar måla större mängder sådana!