TTT TOK Team Torunament 2016 - Info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT TOK Team Torunament 2016 - Info
en fundering gällande tactical cards: Har inte hittat något om att kort som ger d3 automatiskt ger 2, betyder det att man faktiskt ska slå en d3 när man klarar sånna kort?
-
Iambroborn
Det ska man om man inte spelar turnering eller inför. Är turnerings arr som kommit överens om att det är 2 för att man inte ska vinna på ren flax på 2 tärningsslag. Ingen blir glad över att förlora hela matchen pga att mansjälv eller motståndaren får 2VP eller 6VP.
ja, det vet jag... därför jag frågar i den relevanta turneringstråden vad som gäller för just den här turneringen 
-
Iambroborn
Bra att jag vet vilka trådar jag klickar påNeth_Oni skrev:ja, det vet jag... därför jag frågar i den relevanta turneringstråden vad som gäller för just den här turneringen
-
Johannesson
Första scenariot känns väldigt fördelaktigt för spelaren som råkar börja...
Kontroll: Lättast att göra som spelare 1 första rundan, sedan jämnt.
Breakthrough: När spelare 1 har haft tre rundor på sig att springa ut har fi fått agera två gånger för att hindra detta, medans när spelare 2 har haft sina tre rundor på sig har fi fått hindra det tre gånger.
First Blood: Gynnar spelare 1 och är dessutom värt 2p.
Avsaknad av objektiv att hålla i slutet gynnar också spelare 1.
Tredje scenariot känns väldigt uppförsbacke om man vill försöka spela något som inte bara vill skjuta... Det blir en enormt stor del av mittplan som täcks av dödsbubblorna. Jag förstår att tanken är att det ska vara tuffare att hålla relikerna, men det bör räcka med 6" bubbla för att uppnå det. Som det är nu kommer ingen närstrid fram...
First Blood som är värt 2-3p i 4/5 matcher är för övrigt lagom skoj för närstrid. Slaughterpoints i 1/5 scenarion väger inte upp det...
Breakthrough: När spelare 1 har haft tre rundor på sig att springa ut har fi fått agera två gånger för att hindra detta, medans när spelare 2 har haft sina tre rundor på sig har fi fått hindra det tre gånger.
Tredje scenariot känns väldigt uppförsbacke om man vill försöka spela något som inte bara vill skjuta... Det blir en enormt stor del av mittplan som täcks av dödsbubblorna. Jag förstår att tanken är att det ska vara tuffare att hålla relikerna, men det bör räcka med 6" bubbla för att uppnå det. Som det är nu kommer ingen närstrid fram...
First Blood som är värt 2-3p i 4/5 matcher är för övrigt lagom skoj för närstrid. Slaughterpoints i 1/5 scenarion väger inte upp det...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
[quote="Johannesson"...
...[/quote]
+ på detta.
...[/quote]
+ på detta.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- Spell Familiar
Håler med om första uppdraget. Egentligen tycker jag alla uppdrag med "köra av brädet på motståndarens plan halva" är alldeles för svårtJohannesson skrev:Första scenariot känns väldigt fördelaktigt för spelaren som råkar börja...
att ta poäng på.
+1 På sista raden. Men jag tycker dödsbubblorna verkar askul! Gynnar definitivt dakka-listor men ganska många dakka-listor har ett par rörliga delar som kommer behöva ta sig in i dödsmolnet. Ser framför mig en Eldar som hamnat fel och har T1
Ghostkheelen har också ganska kort räckvidd och behöver åtminstone närma sig. Kommer bli en shootout.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
Skall skriva in detta.Neth_Oni skrev:en fundering gällande tactical cards: Har inte hittat något om att kort som ger d3 automatiskt ger 2, betyder det att man faktiskt ska slå en d3 när man klarar sånna kort?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Tack för att ni hittade en del exempel på problem. Jag skall försöka skriva en vettigt text kring detta.LillePer skrev:Känns som att man måste ta sig av bordet med ett "voluntary move" ?
Allmänt så skall det vara att man AKTIVT går av samt VÄLJER att gå av.
* Så en scatter som trillar av räknas inte.
* En flyende enhet räknas inte.
* Att flyga av med ett flygplan/FMC så VÄLJER man om man vill vara i ongoing eller lämna.
* Firstblood räknas inte eftersom enheten varken är förstörd eller har flytt. Man har helt enkelt klarat att få enheten att gå vidare in i fiendens linjer...
Hur jag skall formulera detta vettigt återstår att se. Vem vet det kanske inte ens går så då får vi ta alla ev specfall på uppropet/här och förklara. Jag hoppas att andemeningen åtminstone har gått fram.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Ang. uppdrag 3.
Misstänker att rikerna även är Objektiv #1 och #2, stämmer detta?
Misstänker att rikerna även är Objektiv #1 och #2, stämmer detta?