Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

naturalselect skrev:gillar basen rejält! och tycker den röda färgen går väldigt bra med den blåa nyansen du har fått fram. good stuff!!
Tackar!

Själv är jag lite missnöjd med det röda, hade hoppats på att det skulle bli betydligt mörkare än vad det blev men nu är det för sent att göra något åt det :) Får köra lite washer så borde det bli lite mörkare.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Spelade en till match igår för att spela in mig på listan. Det blev lite ensidigt efter att jag hade två brutala första rundor, bland annat en enhet med tre tacticals som chargade tre gravturions och fick de att springa av bordet i första närstridsrundan. Vi körde det tredje uppdraget från fanatichäftet (då vi kom på efter bägges deployment att det är vanguard strike i uppdrag nummer två:) ) och även maelstrom sprang iväg rejält då jag tog både domination och supremacy i första rundan. Eftersom maelstrom var 6vp och eternal war var 9vp kunde vi ändå spela vidare och bortse från maelstrom och ändå ha en bra och jämn match. När hans crusader väl började sikta in sig gick den bokstavligen bärsärkargång genom mina stackars marines och förpassade de ett dussin åt gången till kejsarens eviga omfamning. Nu spelade brorsan bort sig lite och glömde eternal war mot slutet så jag tog även det och det blev 15-5 även om det egentligen borde varit mycket jämnare.

För andra matchen i rad fick jag inte misfortune trots tio slag per match på divination och det märks, mina bolters är märkbart mindre effektiva utan den. Däremot är ju forewarning bokstavligen en räddare i nöden när ap3-skotten duggar tätt.

Det som nästan är svårast med ett battle company är att hålla huvudet kallt trots att man tar bort casualties hinkvis från bordet. Listan är gjort för att ta stryk och ändå ta poäng men förra gången jag spelade fanatic körde jag grey knights med totalt sjutton modeller så jag börjar kallsvettas av ren instinkt när jag får ta bort två modeller från bordet :)

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

And now, for something completely different :)

Så, efter det blåa inferno som var Fanatic XXX var det dags för lite ombyte. Har fått nog med ultramarines och 40k för en liten stund så vi har bestämt oss för att prova age of sigmar. Efter lite tvekan föll mitt val på jättearga orker, eller ironjawz som de heter på sigmariska, och jag har målat upp min första förutom basen. Om ni undrar vad det konstiga vita på modellen är ska det försöka föreställa snö eftersom jag tänkte köra vintertema på de :)

Bild
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ser riktigt lovande ut - bra jobbat! Du får återkoppla när du testkört om det är så kul som alla Sigmariter utlovar.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Spännande!
Får du till baserna (vilket jag är övertygad om att du gör) kan detta bli riktigt cool. Gillar stilen, påminner lite om John Blanche och det är alltid bra imho!
Kul att du vågar kliva ur den vanliga AoS-mallen för målning och skapa en egen stil. Respekt.

Har hört så väldigt delade åsikter om AoS från gamla rävar. Några älskart, andra hatar det, aldrig något mitt emellan. Ska bli kul att höra vad du tycker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tackar för de uppmuntrande orden :)

Vi får se hur det går med basen, jag tänkte prova GWs nya texturepaints och se om det funkar som baser i en burk eller inte. Hur som, på rank and file behöver det ju inte vara superavancerat utan viktigare att det är lätt att göra.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Vi får se hur det går med basen, jag tänkte prova GWs nya texturepaints och se om det funkar som baser i en burk eller inte
Det där är jag också väldigt nyfiken, återkom gärna med rapport.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Såhär blev basen. Det är den första jag provat produkterna på kan jag tillägga, det blir säkert bättre med några försök. Jag fick inte alls till lika fin struktur på min armageddon dunes som gw har i sitt exempel men det är garanterat handhavande. Den torkar hårdare än jag trodde den skulle göra så jag tror man kan skulptera lite mer vidlyftigt än jag gjorde.

Sammanfattningsvis så är det armageddon dunes som är washad fläckvis med army painter soft tone, strong tone och dark tone (väldigt lika seraphim sepia, agrax earthshade och nuln oil) och slutligen drybrushad med tyrant skull.

Snön är valhallan blizzard påsmetad utan krussiduller, sedan har jag lagt lite gloss varnish runt den för att det ska se fuktigt ut. Slutligen är det någon form av vinterturf från army painter.

Bild

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Och slutligen har vi min första ironjaw som är lite småsur för att han hamnat mitt i en snöstorm och glömde kläderna under rustningen hemma så han är lite frusen. Han beslutade sig för att ta ut sin frustration på någon han träffade på vägen...

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

En stilig herr Orc! Tycker du verkligen fick till blodet bra. Ofta blir det den där lite vinröda färgen man har på blodpåsar på film, med en seg konsistens. Men ditt snöblod ser ser mer ut som nån verkligen stått och spillt ut sitt sista livsblod över den snöiga steppen. Lite Fargo kanske? Snön blev också väldigt bra med den lätt blöta känslan.

Skriv svar