Plusettpåden.Ismeno skrev:Tycker hela modellen ser lite märklig ut, manteln och pälsarna flyter inte med i rörelsen bra alls. Inte den snyggaste prinarken de gjort tyvärr.
Forgeworld Nyheter!
Re: Forgeworld Nyheter!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Kommer någon Caladius Grav Tank till legio custodes. Ser snygg ut. 
Snygg är bara förnamnet. Vill ha!Asphyxate skrev:Kommer någon Caladius Grav Tank till legio custodes. Ser snygg ut.
Ja fy! Det blir nog ett garanterat köp då jag förhoppningsvis kan plocka på mig en hel del Custodes nu till en liten ny armé.Ismeno skrev:
Älskar designen. Hur ballt det än är med nitar är det gott att se lite runda sköna former också. Kommer definitivt bygga en sån här framöver.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Elevatorlake
Faaaaaan, jag som just hade avfärdat tanken på en custodeslista. Damn you forgeworld, damn you! 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Och här finns reglerna för custodes i 30k i två olika enheter, custodian guard squad och sentinel guard squad.
Edit: och här kommer reglerna...
http://www.belloflostsouls.net/2016/10/ ... ition.html
Edit: och här kommer reglerna...
http://www.belloflostsouls.net/2016/10/ ... ition.html
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 24 gånger.
Antar att det är sköldar/lansar det syftas på där. Jag tror eventuellt vi kommer få se något terminatoraktigt också. Antar att dessa blir de vanliga marinesen. Dock är fasen frågan vilken armor save de tänkt på dem då. Så jag kanske är off.Elevatorlake skrev:Och här finns reglerna för custodes i 30k i två olika enheter, custodian guard squad och sentinel guard squad.
-
Elevatorlake
Japp, sköldarna och vapnen verkar vara skillnaden mellan enheterna.Asphyxate skrev:Antar att det är sköldar/lansar det syftas på där. Jag tror eventuellt vi kommer få se något terminatoraktigt också. Antar att dessa blir de vanliga marinesen. Dock är fasen frågan vilken armor save de tänkt på dem då. Så jag kanske är off.Elevatorlake skrev:Och här finns reglerna för custodes i 30k i två olika enheter, custodian guard squad och sentinel guard squad.
De har 2+/5++ i 30k (kommer inte ihåg vad det var i 40k) och sköldarna ger 4++ men med reroll i assault så i assault är de redan bättre än 2+/3++
De har inte deep strike i 30k men det har inte terminators heller om jag kommer ihåg rätt.