Efter att ha suttit och bittrat till mig medans jag försökt limma ihop alla listor till TTT på begripliska kommer jag med med en vädjan:
Kan ni i Varberg sätta upp ett regelverk för hur armelsitor skall skickas in?
Jag kommer nu hänga ut 2 listor som jag anser är helt orimliga. (Inget personligt, vi har bara olika vanor
Harlequins ID34.
Tar upp 4ggr så mkt yta som den borde behöva. Konverteringen från PDF? till .txt är boven. Men om ni bara begär att alla listor skall skickas in i .txt så kan i princip alla formaterare hantera det.
Grey Knights ID5
Hur många modeller finns det i enheterna? Vet man inte vad de kostar ELLER om man inte är van vid detta sättet att skriva listor vet man inte hur många modeller det finns i enheterna.
Vad jag önskar mig är att:
- Ni börjar ställa KRAV på i vilket format listor skickas in i. .txt är en bra standard då ALLA system kan hantera det och ALLA ha möjligheten att skriva i detta formatet.
- Ni gör en _grov_ mall att följa när man skriver sina enheter. Det behöver inte vara hugget i sten, men vissa saker skall vara med:
[antal modeller] [enhets namn] [extra & utbytt wargear]
[dedicated transport namn] [extra & utbytt wargear]
[10] [Tactial Squad] [Sergant, Power sword, meltagun, melta bomb] xpts y komp
[Rhino] [Extra armor] x pts y komp
Hur man sedan skriver ut kostnader mm. kvittar, men man måste kunna avgöra hur mkt killar det finns i en enhet.
Med lite tur så sätter sig er standard och fler börjar använda den...