Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Ser riktigt grymt ut och kommer göra sig väl genom en öppen lucka - snyggt jobbat! Vallejo smoke, är det som en vanlig färg du kletar på, eller är det vädringspulver?
Tackar!

Det är en vanlig vallejo model color. Jag körde den genom airbrush men jag tror den funkar utmärkt att drybrusha på också även om det tar lite mer tid.

Jag använder sällan vädringspulver, jag har inte riktigt fått till klämmen på att försegla pulver så att de stannar kvar och ser ut som de gjorde innan förseglingen. Dessutom brukar de hamna överallt runt omkring modellen :) Jag brukar bara anvvända de i washer någon gång ibland. Jag kör mest enamelwasher och även om de är lite bökiga eftersom de är baserade på lösningsmedel så är de mycket lättare att jobba med och att få fina resultat.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Mycket snyggt! Kanske dags att byta filter i luftrenarna, in-luften ser en aning oljig ut? Eller har nån fulkopplat avgassystemet till luftkonditioneringen?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grudge skrev:Mycket snyggt! Kanske dags att byta filter i luftrenarna, in-luften ser en aning oljig ut? Eller har nån fulkopplat avgassystemet till luftkonditioneringen?
Det där är varmluften som går på samma kretslopp som avgasreningen och det är inte jättenoga med reningen, de har ju reningsfilter i sina power armour :). Hur som helst, de flesta dör ganska snart efter att ha rusat ut ur tanken ändå så om de har lite dåliga lungor när det inträffar eller inte spelar inte så stor roll för the almighty imperium :)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Instämmer med tidigare, ser smutsigt bra ut :)

Keep it up!
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Najs!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

I väntan på dörrarna till spartanen passade jag på att grundmåla en massa infanteri idag och även äntligen lägga den blåa grunden på en av mina favoritmodeller alla kategorier. Ett mysterium varför jag inte tagit mig för att måla den tidigare, den har legat magnetad och klar hur länge som helst vid det här laget.

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lovande! Snyggt jobbat med färgsprutan där.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Leviathan är astuff. Ska bli skoj att se den ta form.

Men vad säger älvan vars spö du snott för att blanda färg...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Är nästan pisk- och smisk straff på att låta en Leviathan ligga o skräpa o-klar så!

Bra ni tar ert förnuft tillfånga :D

Snygg färg ni fått till och kanonen ser verkligen elak ut =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tackar för kommentarerna och ja, jag skäms som en hund att den fått lega så länge :)

Färgerna är FWs legionschema för ultramarines men i vallejos motsvarigheter, tycker de flaskorna med droppip är så sjukt mycket enklare än GWs så jag brukar köra mest med de.

Har precis fått veta att ett paket från FW med dörrarna till spartanen ligger hemma och väntar på mig också så nu kan jag fortsätta med den :)

Skriv svar