Craftworld: Wii maan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Wiman

Craftworld: Wii maan

Inlägg av Wiman »

Hej på er där ute i stugorna!

Jag tänkte bjuda på info och bilder om dom nya miniatyrerna jag tänkte måla upp.
Jag har sedan tidigare en armé bestående av dark eldar. Nu tänkte jag ge dom några nya vänner! Nämnligen:

Eldar

Jag har aldrig tidigare skrivit av mig om saker jag gör på detta viset, men tänkte att om jag ändå ska måla upp en ny armé så kan jag testa :) ni kanske kommer med konstruktiv kritik också. (Och konstruktiv kritik är bra kritik)
Ni ska få följa med från plast till färdig armé :) och förhoppningsvis kan jag få någon figur att bli så snygg att ni sätter tisdags-ölen i halsen. Det är iallafall målet :p

Ok! Nu kör vi!

Hittills har jag bara köpt 4 st eldar guardians. en har jag nu målat upp i dom färgerna jag ville ha. Jag tänker inte följa dom vanliga craftworlds som biel tan eller saim hann, utan komma på min egna. Vad den skall kallas har jag ännu inte tänkt fram. Det får jag ta en annan dag.
Men nu ska ni få se en bild på ungefär hur dom kommer att se ut.

Bild

Så! det var början på min eldar blogg!
Jag kommer fortsätta bygga vidare även på min dark eldar armé. Men det kommer inte komma upp här. Här kommer jag bara visa upp vad jag gör med mina eldar.

Hej sålänge!
Senast redigerad av 2 Wiman, redigerad totalt 15 gång.

Ajvar

Re: Mina dark eldars vänner

Inlägg av Ajvar »

Riktigt snyggt! Det här blir nog riktigt bra! :-)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Väldigt speciellt och intressant färgschema. Blir intressant att se utvecklingen. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Wiman

Inlägg av Wiman »

Hej på er!

Tack Ajvar och Serpent för dom fina komplimangerna :) och kul att ni gillar färgvalet.

Idag har jag varit lite bakis. Så jag började på dom resterande 3 stycken guardians. Satte dom på plattor och slipade bort moldlines.

Sen fick dom lite grundfärg och gjordes redo för målning.

Bild

Såhär långt kom jag idag, sen blev jag för trött :)

Bild

Snart ska jag börja skissa fram ett märke/sigill som mina eldar skall ha målat på sina hjälmar. Alltså märket som symboliserar deras craftworld. Vi får se om jag kommer på nåt bra :)

Hej sålänge!

Wiman

Inlägg av Wiman »

Hej allihopa!

Tomten kom tidigare iår, och han hade med sig miniatyrgodis :)

Bild

Wiman

Inlägg av Wiman »

Hej och gott nytt år på er!

Hoppas ni har haft en bra jul.

Trots att det har varit jul och mycket annat, så har jag ändå hunnit måla lite då och då. Men jag har svårt att komma på ett bra namn till armén. Jag får återkomma med detta.

Det jag har målat upp är en trupp med guardians. Här får ni lite bilder:

Bild

Här är Per Gessle som tuffast! Med en plasma grenade i handen :p

Bild

Och Robert Wells är generös och erbjuder sina kamrater ett magasin med ammunition.

Bild

Där fick ni några bilder :) Hoppas ni gillar dom.

Nu ska jag slå mig ner och titta på kvartsfinalen i JVM. Hejja Sverige!!

Ha det så bra tills nästa gång.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Fina grejer!! :wub:
Jag gillar allt! Målningen, modellernas poseringar, färgschemat och målarstilen!
Ska bli kul att fortsätta följa!

Wiman

Inlägg av Wiman »

Kaptenen skrev:Fina grejer!! :wub:
Jag gillar allt! Målningen, modellernas poseringar, färgschemat och målarstilen!
Ska bli kul att fortsätta följa!
Så kul! :D och tack! Hoppas du blir lika nöjd med framtida inlägg :)

Wiman

Re: Craftworld: Echor iavas bor

Inlägg av Wiman »

Hej igen :)

Nu har jag lyckats färdigställa 3 stycken eldar windriders. Det blev ingen konvertering eller något sådant på dessa. För jag har helt enkelt inga extradelar än att göra detta med.

Såhär ser dom ut just nu. Har bara hunnit måla deras scatter lasers. Men de andra vapnena skall också magnetiseras och målas upp.

Bild

Sen har jag även lyckats döpa min Craftworld. Nu heter den "Echor iavas bor" och betyder på alviska: cold autumn hand.
Tänkte att det kan passa till de lite isiga färgerna. Ska även försöka få in lite fler höstiga färger för att skapa ett sorts tema.

Användarvisningsbild
Röde

Re: Craftworld: Echor iavas bor

Inlägg av Röde »

Ser bra ut. Kul att se ordentlig traditionell penselmålning tycker jag, nu när många går över till spruta. Ingen skugga över dem men jag tycker det är roligare att titta på sånt här... Heja, heja.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar