Idag kom man äntligen loss från jobbet i vettig tid, så det var bara att passa på. Fick klart grundfärgen på benen, dekaler på och gunkwash. Nu får den torka ett par dar innan jag går loss med terpentin och fixar till washen. Sedan blir det lokala washer och fix med AK och mer olja. Sjukt mycket kvar att göra.....
Magiskt.
Älskar verkligen hur du får till den "målad metall"-finishen. Får mig att tänka på stora målade plåtgrejor som bilfärjor och sånt. Så verkligt, så fruktansvärt välgjort.
Tack, tack och tack!
Roligt att ni gillart. Fundrar på nästa inköp till armén. Insåg att det saknas objektivgrabbare. I 30K är det bara troops som får hålla objektiv. Castellax har dock en nackdel; de får inte hålla objektiv-doh! Får bli en cohort Thallax i en Armored Conveyor.
stormshaft skrev:Magiskt.
Älskar verkligen hur du får till den "målad metall"-finishen. Får mig att tänka på stora målade plåtgrejor som bilfärjor och sånt. Så verkligt, så fruktansvärt välgjort.
Tackar!
Ja, det är tjusningen med lackfärgerna, det blir den där känslan av "målad metall"-love it.
"Do you feel lucky?"
Vapenarmarna har fått färg, dekaler och wash. Nu ska allt få torka någon vecka innan washen fixas till och finliret på vädringen kan påbörjas. Gött!
På bild två syns tydligt vad som fattas i vädring på det halvfärdigsvädrade vapnet jämfört med det så gott som klara axelskyddet.