Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Läckert!
Vad har du för recept på guldfärgen?
-
Elevatorlake
HemmakoktIsmeno skrev:Läckert!
Jag har lite FW-färger hemma som jag aldrig använt men som ser spännande ut så jag tog en sådan färg som grund. Det är framförallt thallax gold. Jag ville ha en mörkare grundfärg men det är så j*vla mycket pigment i den färgen att hur mycket svart jag än blandade i blev den aldrig nämnvärt mörkare. Till slut gjorde jag tvärtom och började med army painter dark tone (typ nuln oil) och tillsatte lite thallax gold och la det över en svart grund. Sedan körde jag ren thallax gold från 45 graders vinkel ovanifrån (med airbrush...). Wash med nuln oil i recesses och kring detaljer. Drybrush med ren thallax gold över detaljerna igen.
De är mörkare och har lite mer detaljer i verkligheten än vad det ser ut på bilderna men nästa gång tror jag att jag ska washa lite mer för att få ännu mer variation i ytan.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Snart är grundfärgerna klara på caladiusen som dök upp i veckan, då blir det till att washa och drybrusha lite mer 

Bra början, jämnt och fint!
Vilken fin modell, jag gillar de mjuka formerna, som annars mest brukar hittas på Eldars fordon!
Vilken fin modell, jag gillar de mjuka formerna, som annars mest brukar hittas på Eldars fordon!
Grym start!
Håller med Kaptenen, riktigt snyggt fordon.
Håller med Kaptenen, riktigt snyggt fordon.
-
Elevatorlake
Tack och jag håller med, de nya custodesmodellerna är hur snygga som helst. Både de från fw och gw.
-
Elevatorlake
Bara sotande på vapnen och motorerna kvar nu så är den klar. Och basen...
Det blir inte lika tungt vädrat som vanligt för är det några i the grimdark som inte låter grejerna bli alltför skitiga så ska det väl vara the ten thousand
Det ser framtungt ut för vare sig tornet eller pinnen under till basen är limmad så bägge lutar framåt

Det blir inte lika tungt vädrat som vanligt för är det några i the grimdark som inte låter grejerna bli alltför skitiga så ska det väl vara the ten thousand
Det ser framtungt ut för vare sig tornet eller pinnen under till basen är limmad så bägge lutar framåt

-
Elevatorlake
Hann få dit lite rök och sot också idag.
Tyvärr syns det inte riktigt på bilderna hur härlig brunfärg vallejo smoke ger. Älskar den! Riktigt tjock och oljig rök ser det ut som och som med alla bra färger ger den olika nyanser ju mer eller mindre man lägger på och alla funkar.

Tyvärr syns det inte riktigt på bilderna hur härlig brunfärg vallejo smoke ger. Älskar den! Riktigt tjock och oljig rök ser det ut som och som med alla bra färger ger den olika nyanser ju mer eller mindre man lägger på och alla funkar.

Hur snyggt som helst!
-
Elevatorlake
Tack! Jag blev riktigt nöjd med den men det är svårt att misslyckas med en sådan modell, den är så snygg!Ismeno skrev:Hur snyggt som helst!