Nora skrev:Bra jobbat!
Tar återigen upp en fråga som jag har ställt på forumet, gällande Cult Ambush +Heay weapons, men inte fått något svar på: Om man slår 4-6 på Cult Ambush listan, räknas det som om enheten har flyttat sig i moment-fasen när man skjuter? När ni satte kompen på dessa modeller, hur tänkte ni att det skall fungera? Detta är relevant för att det är en enhet som man kan spela med i högkompade listor. Länkar även till min ursprungliga tråd: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =4&t=16391
Tackar för svar!
Det är ju besvarat i GWs faq redan:
Q: When using Cult Ambush to deploy, it’s unclear when the
unit counts as moving, for the purpose of firing Snap Shots with
Heavy weapons. Do the models count as being stationary if Cult
Ambush is used to Infiltrate, but as moving if used to deploy
during the game?
A: If Cult Ambush is used to Infiltrate during
deployment, the models are counted as being stationary.
If Cult Ambush is used to arrive at the start of a turn,
the models count as having moved.
Iron Priest som elite fattas på SW. Kan välja mellan dem enligt nya FaQ.
Tackar för det jobb ni lägger ner.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Tror det är för att de är olika bra. Deathguards kompar hårdare för de är bättre än tex Iron warriors. Därav förtjänar de hårdare komp.
Youndi skrev:Får man fråga varför gratis Veterans of the long war kostar så olika mellan legionerna? World Eaters -1 per unit, Emperor's Children -1 per unit, Iron Warriors ingen komp alls, Death Guard -1 per 3 modeller. Särskilt med tanke på att Death Guard får pröjsa en gång till för fördelarna med Votlw: -1 per unit med feel no pain och -1 per heavy weapon med relentless.
testuser skrev:Tror det är för att de är olika bra. Deathguards kompar hårdare för de är bättre än tex Iron warriors. Därav förtjänar de hårdare komp.
Youndi skrev:Får man fråga varför gratis Veterans of the long war kostar så olika mellan legionerna? World Eaters -1 per unit, Emperor's Children -1 per unit, Iron Warriors ingen komp alls, Death Guard -1 per 3 modeller. Särskilt med tanke på att Death Guard får pröjsa en gång till för fördelarna med Votlw: -1 per unit med feel no pain och -1 per heavy weapon med relentless.
Jo visst det fattar jag men DG kompar ju redan för de fräna grejerna. För Votlw får du Relentless, Feel no pain, Fearless och -1 initiativ. Relentless och Fnp pröjsar du sen för separat; "-1 per unit with Fnp" och "-1 per heavy weapon with relentless". Så om man tar bort det så betalar du -1 per 3 modeller för Fearless och -1 initiativ medan Iron Warriors får 6+ Fnp helt kompfritt.
Jag är inte ute efter att gnälla alltså, bara undrar lite.
CD
BrimstoneHorrors -4C1/-6C2/-10C3/-10C4
-1for additional model after
Slutet på meningen saknas.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Exalted sorcerer kan varken ta steed of Slaanesh eller force axe så de raderna är lite överflödiga.
En synpunkt är att singel-obbarna drabbas hårt. -9 för obbe nr2 osv. Det är kanske lite ituffaste laget tycker jag. Men jag vill gärna höra ert resonemang.
Annars tycker jag ni har gjort ett grymt jobb! Applåder