TOKSPELEN 2017
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOKSPELEN 2017
Andreas Kjell fuskar! Man får inte ta Death Company Command utanför en Lost Brotherhood Attachment. Den är inte en separat formation utan enbart ett "command choice" till Lost Brotherhood detachment. (Likt Strikeforce Command eller vad den nu heter i marine boken)
Fast baal strike force är väl bara Codex Detachmentet där man får typ +1 I på charge. Dvs en modifierad CAD. Där får man garanterat ta Death Company.
Du får jättegärna ta Death Company killar men Kjelle har en "Death Company Command" (Death company chappen) som är ett command choice i Lost Brotherhood Strikeforce detachmenten - den existerar inte som separat formation och kan därför inte tas utanför sin detachment.LillePer skrev:Fast baal strike force är väl bara Codex Detachmentet där man får typ +1 I på charge. Dvs en modifierad CAD. Där får man garanterat ta Death Company.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Det hela kokar ned till att Kjelle har ett hq för mkt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Bra sagtrefabricated skrev:Det hela kokar ned till att Kjelle har ett hq för mkt.
Dessutom så har Death Company Chappen en relic som man bara får ta om man är del av ett Lost Brotherhood strikeforce tjohejs. (Tack GW som för en gång skull var hyfsat vettiga)
Lär av mitt misstag! Copy-paste coola saker från nätet är alltid dåligt, ALLTID!!! Detta är nu åtgärdat utan fusk 
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Råkade skicka in min anmälan i samma mail som listan - ser att det ska vara här med?
Nils Carlén -
Nils Carlén -
- Spell Familiar
Daniel Johansson har varken skrivit ut komp, psykklass eller warlord.
Men han är i gott sällskap för självaste TOK-generalen Hylander har glömt skriva ut vad respektive enhet kompar!
Och, inte 100%, men jag tror att Putte har tagit för många reliker på sin warboss. (Big Bosspole är jag osäker på men inte DA dead shiny Shoota och DA supa cybork)!
När jag ändå är igång kan jag hoppa på småsaker också: Wille har glömt specificera vilket forceweapon hans Librarian har och också glömt utse warlord (förmodat samma men rätt ska vara rätt)
Men han är i gott sällskap för självaste TOK-generalen Hylander har glömt skriva ut vad respektive enhet kompar!
Och, inte 100%, men jag tror att Putte har tagit för många reliker på sin warboss. (Big Bosspole är jag osäker på men inte DA dead shiny Shoota och DA supa cybork)!
När jag ändå är igång kan jag hoppa på småsaker också: Wille har glömt specificera vilket forceweapon hans Librarian har och också glömt utse warlord (förmodat samma men rätt ska vara rätt)
Senast redigerad av 3 Spell Familiar, redigerad totalt 21 gång.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."