Nä, nu fattar jag faktiskt inteElevatorlake skrev:Menade med tanke på hårfärgenNurgle skrev:Tvärtom - den är överbesjäladElevatorlake skrev:Har inte callidus heller någon själ?Med en levande C'tan blade i näven
En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
-
Iambroborn
Ah då trillar poletten på plats. Aldrig varit nåt stort Southpark-fan. Mer ett barn av Simpson..Iambroborn skrev:South Park, Ginger Callidus
Lite WIP på Eversor Assassin...

Annars är det inte mycket hobby just nu. Målar 2-3 timmar i veckan på sin höjd.
Nåväl, tur forumet finns så man kan få inspiration av alla andras alster.

Annars är det inte mycket hobby just nu. Målar 2-3 timmar i veckan på sin höjd.
Nåväl, tur forumet finns så man kan få inspiration av alla andras alster.
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
I dessa toktider får man roa sig med lite målarpyssel på egen hand. Lite fredagsmys med nattsudd så går det framåt med Eversor.

Sweet, ser riktigt bra ut!
ThänxsIsmeno skrev:Sweet, ser riktigt bra ut!
Jobbar vidare med Eversorn...

För den som är intresserad och inte redan vet så är Eversor ett tempel av assassins med inriktningen terror. De släpper lös sina stridstränade assassins där de sprider störst skräck och pumpar i sig diverse stridsdroger som gör dem komplett bindgalna, blodtörstiga och extremt övervåldsamma. En liten sidoeffekt av stridsdrogerna är att de också blir explosiva vilket innebär att när de dör sprängs de och tar ytterligare fiender (otrogna/korrupta/förrädare/åskådare) med sig.

Borde rimligen finnas med i 30k eftersom de går att härleda tillbaka till tiden runt Horus heresy. Kanske kan det faktum att assassinerna misslyckades med att döda Horus ligga bakom att de inte får vara med och leka...
Eversor används av inquisionen och kanske främst av inquisitor Malleus, ofta för att rensa ut hela skikt av kaosinfekterade styrande eller korrupta militärer.

En av de mer beryktade insatserna av en Assassin från templet Eversor är slakten av klanen Mackensey. Alla 317 familjemedlemmar mellan 3 veckor och 147 år dog. Bland mycket annat användes en silversked och en smörkniv.
Känns skönt att tillhöra "the good guys".

För den som är intresserad och inte redan vet så är Eversor ett tempel av assassins med inriktningen terror. De släpper lös sina stridstränade assassins där de sprider störst skräck och pumpar i sig diverse stridsdroger som gör dem komplett bindgalna, blodtörstiga och extremt övervåldsamma. En liten sidoeffekt av stridsdrogerna är att de också blir explosiva vilket innebär att när de dör sprängs de och tar ytterligare fiender (otrogna/korrupta/förrädare/åskådare) med sig.
Borde rimligen finnas med i 30k eftersom de går att härleda tillbaka till tiden runt Horus heresy. Kanske kan det faktum att assassinerna misslyckades med att döda Horus ligga bakom att de inte får vara med och leka...
Eversor används av inquisionen och kanske främst av inquisitor Malleus, ofta för att rensa ut hela skikt av kaosinfekterade styrande eller korrupta militärer.

En av de mer beryktade insatserna av en Assassin från templet Eversor är slakten av klanen Mackensey. Alla 317 familjemedlemmar mellan 3 veckor och 147 år dog. Bland mycket annat användes en silversked och en smörkniv.
Känns skönt att tillhöra "the good guys".

Alla fyra lönnmördartemplen (plus två till) nämns i Horus Heresyböckerna. Så inga problem med det. 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Nån som är sugen på partner till Rauknrumble?
Har knappt spelar sen förra året och det börjar rycka i speltarmen. En turnering vore toppen att se fram emot, så man kan listsnickra och har ett mål med målandet.
Har med lite tur lagkompis till Rauknrumble som verkar vara en rejält rolig tillställning.
Skulle det skita sig vore det toppen med en reservplan så är du som jag lockad av att köra lag men saknar nån att spela med så hör av dig. Jag är game!
Så här glad skulle jag bli då:

Eller, nej vänta. Jag skulle bli glad men inte så där tokigt gladknäpp så jag dreglar ner alla och juckar på möblerna. Bäst jag hittar en ny, mer lämplig bild...
Såhär då:

Alla älskar hundvalpar. Vad säger du? Ska du med & leka? Va va va?
Har knappt spelar sen förra året och det börjar rycka i speltarmen. En turnering vore toppen att se fram emot, så man kan listsnickra och har ett mål med målandet.
Har med lite tur lagkompis till Rauknrumble som verkar vara en rejält rolig tillställning.
Skulle det skita sig vore det toppen med en reservplan så är du som jag lockad av att köra lag men saknar nån att spela med så hör av dig. Jag är game!
Så här glad skulle jag bli då:

Eller, nej vänta. Jag skulle bli glad men inte så där tokigt gladknäpp så jag dreglar ner alla och juckar på möblerna. Bäst jag hittar en ny, mer lämplig bild...
Såhär då:

Alla älskar hundvalpar. Vad säger du? Ska du med & leka? Va va va?