En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Pipen och ärgningseffekten blev ju jättebra!

Är du villig att tumma lite på slutresultatet kan du köra svart grund och sedan nihilik oxide (antar att det är den du använder?) i en väl tilltagen wash direkt på det svarta. Sedan kör du drybrush med metallfärgerna över det men låter bli att gå in i riktigt alla skrymslen och vrår så att du fortfarande har kvar oxideringen där. Då sparar du dig några lager med drybrush :)

Det andra alternativet är att du kör svart grund och första lagret drybrush. Sedan washar du med nihilik men tunnare än ovan och fokuserar på skrymslena och så kör du sista drybrushen över det.

Det bästa resultatet är att göra som du gjort men då tar det ju som sagt lite tid också.
Tackar och tack för tipsen!
Kommer inte ihåg men det är den färdiga washen från GW så det stämmer säkert. Har tidigare blandat egen och den blir nog bättre med naturliga skiftningar mellan grönt och blått men återigen - tar en jämrans tid.

Borde kanske provat ditt tips. Inser nu i efterhand att det blidde mer jobb än räknat med :) Fast planen var ju inte att oxidera när jag började. Så det kan bli när inte huvudet är på hehe..

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Klar med rören sett till kopparfärgen.

Bild

Eftersom jag slipper blanda nu när jag har 80 färgnyanser till körde jag även drybrush med armypainters nya true copper som mellanfärg.

Lyckades få klar dem med slutputsen på nån timme eller så, så känns inte så farligt nu i efterhand. Tänk vad skönt att man glömmer allt gnäll i backspegeln :)

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Det var jäkligt tjusig ärgad koppar du fått till. Får man fråga om hela receptet?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

stormshaft skrev:Det var jäkligt tjusig ärgad koppar du fått till. Får man fråga om hela receptet?
Tacketack :) Jorå, det finns längre upp på denna sidan. Plus att jag la till APs true copper som näst sista drybrush.

Sen finns även Elevatorlakes förslag som är väsentligt snabbare.

Edit: inser att jag gjorde lite annorlunda, så här kommer det fullständiga receptet:

Primat svart med army painter spray. Drybrush med GWs warlock bronze sen army painter weapon bronze.

Därefter GWs oxid wash - täcker allt men ser till att köra väldigt tunt på stora ytor samt tömma ur jättepölarna i alla hörn & skrevor med torr pensel - och återigen drybrush när det torkat med warlock bronze, true copper & en sista highlight med weapon bronze. Tömmer borsten rejält för att inte få färgstreck, vilket gör det tidsödande med så mycket yta som terräng har.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Tack så hjärtligt! :)
Kommer nog försöka kopiera effekten, det ser skitbra ut. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

No problemo från en hobbybroder till en annan :)

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Precis. :)
En kopia är den ultimata hyllningen sägs det. :) tolka det så! Tack igen för receptet!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Det är så jag lärt mig nästan allt jag kan - genom inspiration, tips, bloggar från andra som redan gjort det. Så cirkeln bara fortsätter i det eviga hobbyhjulet :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Infested Space Hulk

Nu har en av mattorna anlänt!

Bild

Inte lika detaljrik och tjock som Gamemats senaste men väldigt trogen bilderna.

Något som jag funderar på är ett slagfält ombord en hiveinfesterad Space hulk. Alltså, en massa generatorer och sånt samtidigt som det sticker upp tyraniddelar från innanmätet av skrovet.
Fanns en del häftiga grejer på eBay som väckte tanken. Tyvärr bara från USA och tullen kan ju bli hur dyr som helst.

"it's adressed to Sweden! Let's tax the crap out of those commie bastards!"

Efter en del letande hittade jag dessa hos Micro art studio i Polen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Tänk vad mäktigt att clasha ihop på en Space hulk full av tyranider med dessa som belamrar lastutrymmet.

Efter en del velande och total tystnad från Chapter Master Ågren vände jag mig till Grand Master Martin. Han svar var "köp, köp, köp". Alla borde ha en Grand Master :)

När jag ser saldot ticka nedåt tröstar jag mig med kompisen som bygger custombilar och kan göra av med 10000:- utan problem vid varje beställning av nya reservdelar.

Nu återstår bara frågan om färgtema?

Först tänkte jag köra på samma som bilderna.
Sen slängde Vargmannen in en tanke om att köra rosa, grönt & lila. Rippa kaptenens färgschema bara för.. ja.. bara för att det går :)

Eller kanske rosavitt och mörkmörklila ala GW?
Frågan är vad som matchar Space Hulken bäst?

Hmmmmmm...

Bild
OBS! Bilden föreställer inte Trump utan hår.)

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Ascoolt. :) För tankarna till Tyranid Attack som var det första GW-spelet jag ramlade in i (om man inte räknar Hero Quest). Mer slemmiga, räliga rum åt folket! :)
Kan verkligen rekommendera Micro Art, trevligt bemötande om man har frågor och bra kvalitet på grejorna.

Skriv svar