En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Vilket pillergöra men grymt utförande :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Riktigt najs!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt jobbat, väldigt fina alla fyra!
Visst är det en skön känsla att komma i mål med en enhet.. endorfinkick de luxe! :mrgreen:
Nurgle skrev:[Callidus kommer alltid vara min baby.
Beställde en till mig själv idag, tack vare inspiration från denna tråden!
stormshaft skrev:Detaljen med olikfärgade kulorna (fniss) på Vindicare
Jag vet inte hur det ser ut i senaste codexen, men tidigare hade han tillgång till kulor med namnet "turbo penetrator" :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Blir mycket bra det där. Förstår att du är nöjd.
Elevatorlake skrev:Vilket pillergöra men grymt utförande :)
Ismeno skrev:Riktigt najs!
stormshaft skrev:Fantastiskt tjusiga! :)
Detaljen med olikfärgade kulorna (fniss) på Vindicare (logiskt och fluffigt) är briljant, snacka om att måla på detaljnivå. :)
Håller verkligen med om skallen och det röda på Eversorn, riktigt, riktigt härligt. Enhetligt så det står härliga till genom allihop, trots att det är fyra individer.
Very well done sir, well done indeed.
Kaptenen skrev:Snyggt jobbat, väldigt fina alla fyra!
Visst är det en skön känsla att komma i mål med en enhet.. endorfinkick de luxe! :mrgreen:
Nurgle skrev:[Callidus kommer alltid vara min baby.
Beställde en till mig själv idag, tack vare inspiration från denna tråden!
stormshaft skrev:Detaljen med olikfärgade kulorna (fniss) på Vindicare
Jag vet inte hur det ser ut i senaste codexen, men tidigare hade han tillgång till kulor med namnet "turbo penetrator" :lol: :lol: :lol:
Thänks boyos! Och referensen till kulor känns oerhört mycket 2017. Mera kulor åt folket!
Kul att ha inspirerat två proffs att plocka upp assassins. Mycket nöje! Ser fram emot inspirerande baser som tar det till nästa nivå.

Edit: Kan tillägga att jag kom på flera saker som behöver göras på assassinerna innan jag vågar känna mig färdig. Så känslan av att vara klar bleknade rätt fort. Men hoppas få återbesöka den inom en inte alltför avlägsen framtid...
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Från perfektion till slafsmålning

Lagom trött på att jaga den perfekta linjen längtade jag efter något snabbt, enkelt & smutsigt att sätta tänderna i.

Testkörde nya mattan med en kompis, som fick låna min "gäst-armé" - CSM med Nurgle-tema.

Image

Bland annat den tuffa formationen med Typhus och plauge marines samt Helbrute-formationen med kultister som äter kulor och ger Helbruten 3+ cover. Även om kultisterna dör i drivor så gör det ändå ont med monofärgade modeller på slagfältet.

Så mest på kul tänkte jag måla upp dem och göra det på kortast tänkbara tid.

Image

Så körde airbrush & drybrush på dem som första steg. Tyvärr strulade airbrushen och vägrade släppa igenom färg med 0,2-nålen trots idoga rengöringsförsök och förtunnare i airbrushfärgen. Jag fick aldrig riktigt ordning på den utan gav upp och satte i 0,4-nålen istället.

Image

Sen snabbmålade jag några av delarna i armén. Jag satsade på den nya, mörka metallfärgen från Army painter på flertalet vapen, som liknar warlock bronze från GW en hel del. Tänkte att det passar för slitna, rostiga vapen.

Image

På med wash! För att skapa lite variation kör jag med lite olika washer. Första gången jag fick användning för army painters quickshades till zombiespelet, en djupröd och en lilla-aktig. De såg rätt roliga ut.

Image

Här syns den lila washen på hans huva.
Så halvvägs in i washerna har jag lagt kanske fem timmar.

Image

För att vara jag är det oerhört snabbt. Ungefär som att en snigel skulle bli stoppad på fortkörning på en trettiosträcka. Inte jättefort. Men relativt sett imponerande. Eller dumt att köra mot trettio, men, ja, ni fattar...

Så hoppas få klart sluttampen på mindre än två timmar - göra klart washerna, lite drybrush och kötta baserna.
Oerhört njutningsfullt att bara kladda färg som en gatuartist på speed.

Lictor

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Från perfektion till slafsmålning

Haha, precis så jag kände när jag målade mina kultister! Tio stycken tog mindre tid än en marine. Ska precis börja på tio till bara för att få den där kicken igen!

Att blanda lite washes var en bra idé dock, den ska jag sno, tror bara jag körde brun wash över hela gubbarna sist.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Försökte titta, men ögonen drogs bara till ditt underlägg. Hur kan du måla med en massa kontaktannonser framför ansiktet? Sånt är ju bara så sjukt kul att läsa

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Lictor skrev:
Nurgle skrev:Från perfektion till slafsmålning

Haha, precis så jag kände när jag målade mina kultister! Tio stycken tog mindre tid än en marine. Ska precis börja på tio till bara för att få den där kicken igen!

Att blanda lite washes var en bra idé dock, den ska jag sno, tror bara jag körde brun wash över hela gubbarna sist.
Ja exakt, helt sjukt att det hux flux går så himla fort.
Kul att få inspirera :) Tänkte att det är ett kul tillfälle att få använda alla 10 washes frikostigt som bara står där. Steal with pride!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Boggalogg skrev:Försökte titta, men ögonen drogs bara till ditt underlägg. Hur kan du måla med en massa kontaktannonser framför ansiktet? Sånt är ju bara så sjukt kul att läsa
Haha, ser det nu. Håller med, det är hög underhållningsfaktor på dem. Nu när du säger det så har jag läst dem med ett öga när jag suttit o målat. Föreställde mig Gun, frånskild med fem barnbarn och sugen på lite kärlek på ålderns höst.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

82 åring med smak för Science fiction känns ju rätt på ett obehagligt sätt... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar