En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kulten nästan klar...

Bild

Bild

Kört wash på allihop och gjort lerbaser samt washat dem. Totalt kanske det tagit 8 timmar hittills. Tänkte dra baskanten och försöka göra nån slags highlight drybrush.

Frågan är om nån har tips på bra färg som funkar som highlight till alla färger (utom metall möjligen)? Nån avart på vit kanske?

Användarvisningsbild
Serpent

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Serpent »

Den gamla Bleached Bone gick att blanda med nästan allt (inte rött) för att få en bra highlight. Det kanske kan funka?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Serpent skrev:Den gamla Bleached Bone gick att blanda med nästan allt (inte rött) för att få en bra highlight. Det kanske kan funka?
Hallå...

Bleached Bone var bra. Ushabti Bone suger. Jag har gått över till Flayed One Flesh.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Härligt att se att du målar fler gubbar på en eftermiddag än du gjort totalt de senaste två åren :lol:

När jag behövde måla upp 30kultister snabbt körde jag en liknande metod. Jag preshadeade med svart grått och vitt sedan körde jag enbart washer på dom!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Möcke tack för tipsen :)

Hittade denna konverteringskarta för att översätta från GW till AP, som jag har flest färger från, så ska jag testa motsvarande bleached & flayed.

https://www.dakkadakka.com/wiki/en/Pain ... lity_Chart

@Naz nu är du orättvis vapenbroder. Jag har nog målat åtminstone 26 infanterimodeller senaste två åren :)
Förresten, menar du spraya helt, sedan mindre o mindre uppifrån? Blev det bra?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kultisterna klara!

Bild

Det klockade slutligen in på ca 12 timmar totalt.

Bild

Nu infann sig den där sköna "Åh, äntligen en klar enhet!" Det finns inte en sak till jag ska göra med kultisterna.
Fantastiskt tillfredsställande.

Det tog lite extra tid för att jag började leka lite. La mer tid på baserna än planerat.

Testade att göra pipan värmeskadad.

Bild

Sen gjorde allt skrivande på forumet om vatteneffekter mig lite sugen på det så slängde dit lite slem i hålen o vatten på det. Tänkte att det kunde vara ett förgiftat landskap där varje steg klafsar ner i förgiftad lera. Preppade några baser med håligheter för ändamålet.

Bild

Syns inte men hans bandage på fötterna har blött igenom. Tänkte att idogt barfotatrampade måste få konsekvenser.

Bild

Bild

Bild

Sen kändes nyanserna inte rätt att bara köra 1-2 drybrush över så landade totalt i sex olika. Edit: Rättelse, totalt sju. Glömde corpse flesh för hudtoner & brunt.

Bild

Allt som allt ett mycket tillfredsställande projekt och bra för självförtroendet att få saker klara riktigt snabbt. Då känns det inte lika hopplöst när man tittar på de sorgliga högarna av omålad plast.
Senast redigerad av 2 Nurgle, redigerad totalt 21 gång.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:82 åring med smak för Science fiction känns ju rätt på ett obehagligt sätt... :D
WTF? Sjukt kul med oavsiktlig vardagskomik :D

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Grymt effektivt, ser riktigt bra ut.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

@Naz nu är du orättvis vapenbroder. Jag har nog målat åtminstone 26 infanterimodeller senaste två åren :)
Sorry :oops:
Dom blev riktigt bra speciellt med tanke på hur lite tid du la på dom.

Precis grundade allt svart, körde sedan en ca 45gradig sprayning med grått och avslutade med 90gradig sprayning med vitt efter det kladdade jag bara på med washer sedan var allt klart. Ska kolla om jag inte kan ta någon bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ismeno skrev:Grymt effektivt, ser riktigt bra ut.
Tackeback!
Naz87 skrev:
Sorry :oops:
Dom blev riktigt bra speciellt med tanke på hur lite tid du la på dom.

Precis grundade allt svart, körde sedan en ca 45gradig sprayning med grått och avslutade med 90gradig sprayning med vitt efter det kladdade jag bara på med washer sedan var allt klart. Ska kolla om jag inte kan ta någon bild
Haha d lugnt kompis & tackar! Jag är ju sjukt långsam så kul att få upp lite speed.
Den tekniken har jag varit sugen & testa nån gång. Kolla, kolla.

Skriv svar