Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
stormshaft

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av stormshaft »

Daphnia Pulex skrev:
stormshaft skrev:Det mumlas tydligen om nyare utgåva till 40k på Adepticon.
Enligt kontot @40kRadio så kommer bland annat följande saker:
Thematic armies will be rewarded, movement value is coming back, armour save modifiers, and charging units get to strike first.

And Morale will work the same as AOS.
2nd edition/characterhammer är tillbaka!
Jaaaaaaaaaaaaaaa...!

Eller?
Rätt tveksamt. :)
Det var ju olidligt långsamt att spela vill jag minnas. Inte för att jag tror att GW väljer att göra spelet ännu mer avancerat och svårspelat i dagsläget.

Sen kan förvisso svårigheten i att spela 2nd edition berott rätt mycket på att jag och mina polare inte var så gamla när vi spelade det, det är kanske lättare och mer begripligt idag. :)

Daphnia Pulex

Inlägg av Daphnia Pulex »

stormshaft skrev:Rätt tveksamt. :)
Det var ju olidligt långsamt att spela vill jag minnas. Inte för att jag tror att GW väljer att göra spelet ännu mer avancerat och svårspelat i dagsläget.

Sen kan förvisso svårigheten i att spela 2nd edition berott rätt mycket på att jag och mina polare inte var så gamla när vi spelade det, det är kanske lättare och mer begripligt idag. :)
En kombination av de två kanske? Hur som helst så ska det väl bli intressant och se vad som händer överlag, det har väl snackats om en ny edition ett tag nu.

Cricka

Inlägg av Cricka »

https://www.youtube.com/watch?v=7dl0OtWqCa0

Nya deep strike ser amazing ut!

Axelbalja

Inlägg av Axelbalja »

Cricka skrev:https://www.youtube.com/watch?v=7dl0OtWqCa0

Nya deep strike ser amazing ut!

Reagerade mest på kartongen med texten "plastic thunderhawk" :)

Niklas

Inlägg av Niklas »

Dags att investera i fyrkantiga baser igen.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Det där med att enheter som chargar slår först, visst har det funnits förut? Var det i en tidigare ed av 40k eller fantasy?

Ger de nu bara terminators ett save med 2d6 så är det ju retrohammer deluxe :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Halvar

Inlägg av Halvar »

Elevatorlake skrev:Det där med att enheter som chargar slår först, visst har det funnits förut? Var det i en tidigare ed av 40k eller fantasy?

fantasy hade så länge. 2nd edition hade en dice off med en tärning per attack, räkna den högsta, plussa på ett för varje extra sexa samt din WS och minus ett för varje etta. drygt system.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Halvar skrev:
Elevatorlake skrev:Det där med att enheter som chargar slår först, visst har det funnits förut? Var det i en tidigare ed av 40k eller fantasy?

fantasy hade så länge. 2nd edition hade en dice off med en tärning per attack, räkna den högsta, plussa på ett för varje extra sexa samt din WS och minus ett för varje etta. drygt system.
Jag kommer mycket väl ihåg det systemet plus att man väl slog en separat combat för varje modell i base to base? Jag kommer mycket väl ihåg vad som hände då när en modell som assassins hade ws9 eller bloodthirster som hade ws10. De kunde obehindrat slakta i stort sett allt de kom i base to base med och oftast i samma runda som de kom in i närstriden :)

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Elevatorlake skrev:
Halvar skrev:

Jag kommer mycket väl ihåg det systemet plus att man väl slog en separat combat för varje modell i base to base? Jag kommer mycket väl ihåg vad som hände då när en modell som assassins hade ws9 eller bloodthirster som hade ws10. De kunde obehindrat slakta i stort sett allt de kom i base to base med och oftast i samma runda som de kom in i närstriden :)
Man fick bonus om den man slogs mot redan hade slagits, så det gick att ta ner saker med hög WS. Men det var ju otroligt segdraget om man hade mycket närstrid, det passade emellertid rätt bra i Necromunda där man inte hade så mycket gubbar (eller så stora skillnader i stats).

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Just ja, visst fick man typ +1 ws eller något sådant?

Och om jag kommer ihåg rätt hade man mycket färre modeller på 2000 poäng än man har i dagens 40k för motsvarande poäng? Bara det gör ju att det går mycket snabbare.

Skriv svar