Det värmer alltid att se hela enheter bli färdiga och arméer växa fram!
Jacobis Neon Knights
Re: Jacobis Neon Knights
Snygga kultister!
Riktigt bra jobbat och snygg arme!
Gillar highlightsen på de blå tygerna och hur du verkligen lagt dem strategiskt. Blir inspirerad att testa
Gillar highlightsen på de blå tygerna och hur du verkligen lagt dem strategiskt. Blir inspirerad att testa
Tack som fasen - såna kommentarer gör mig superpeppad på att fortsätta och det behövs när man bestämt sig för att pressa ut 100-talet smygfisar innan mars!Nurgle skrev:Riktigt bra jobbat och snygg arme!
De blåa tonerna är, tillsammans med de röda klorna, det som främst framhäver kultisternas avlägsna släktskap till mina tyranids. Har sedan länge använt samma färger för att skapa den blåturkosa färgen på nidsens ryggplåtar:

Det är Sotek Green blandat med lite Abbadon Black i botten, highlightade med Temple Guard Blue och till sist Ice Blue med White Scar som yttersta highlight som jag använder för att få till effekten.
Snyggt som alltid! Insåg när jag satt o bläddrade i din blogg att jag precis beställt samma alienterräng du har på slagfältet i din match mot eldar. Bajeezus vad stora de var.
Hur snyggt som helst!
Tack ska ni ha =) Ja, Terrängen kommer från Micro Art studios och de är tokstora klossar som gör sig jäkligt bra på spelplanen. Väldigt tacksamma att måla dessutom, tog nån eftermiddag att fixa dem till tabletop standard!Nurgle skrev:Snyggt som alltid! Insåg när jag satt o bläddrade i din blogg att jag precis beställt samma alienterräng du har på slagfältet i din match mot eldar. Bajeezus vad stora de var.

Vet att de har släppt ännu mer nid-terräng som garanterat kommer inhandlas under året, vill ju ha en hel alien-infested playground att leka på.
Körde en 1500-poängsmatch idag med kulten mot polarens vargar - första riktiga matchen med bara kultister och det gav blandade känslor. Fieldade ett Cult insurrection detachment med en First Curse, en Brood Cycle och en Subterranean Uprising - Totalt 101 nymålade figurer där alla har infiltrate, flera units har shrouded första rundan, får d6 modeller tillbaka då de kryper under jorden och där det finns karaktärer som ger bubblor med hatred, fnp, fearless, adamantium will, furious charge. Lyckades även få in warlord trait att mina 20 genestealers inte förlorar initiativ när de chargar genom terräng.
Det mesta kändes ok innan vi började, men konstaterade snabbt att deployment enligt cult ambush är duktigt tidskrävande, mycket pga att man måste deploya en unit i taget och sen slå för nästa. Tärningarna var skittaskiga och gav mig 2 sexor av runt 20 CA-tärningar. Jag fick dessutom gå tvåa, vilket inte direkt är en dröm då mina infiltrate-trupper (förutom 2 units då) alltså inte kan charga förrän tidigast i min runda 2. Skyttemässigt blev inte mycket uträttat och trots att jag försökt gömma mig så blödde det ymnigt i leden. I min runda 1 så hoppade de flesta units tillbaka i ongoing reserve för att återvända i en ganska lyckad runda 2. Dock så blev det ju nästan som att deploya hela armén en gång till.
Trots att vi båda tappade ordentligt med modeller under spelets inledande turer, jag vissa rundor bara gick av banan med nästan alla trupper och att vi verkligen inte sölade när det var vår tur så tog det drygt 4,5 timmar att avsluta slaget i runda 6, då var jag nästintill wipad. Då hade jag ingen summoning på mina 2 psykers och inte heller gått all out MSU. Det bär lite emot, speciellt med tanke på hur mycket tid man lagt på att måla upp 100+ infanterister senaste 2 månaderna, men jag tror inte att jag kommer orka ställa upp kulten på en 1850-turnering i nuvarande skick. Blir så jäkla mycket att hålla koll på med alla små specialregler som olika enheter och formations har. Ska såklart ge dem fler chanser, men får nog gå tillbaka till ritbordet för att se om det går att förenkla och snabba upp spelsättet något.
First Curse dominerade mitten tills de fick fyra d6 ignore cover s7-blixtar i ansiktet

Long Fangs hade fullt upp med att ställa in siktet när de plötsligt fick oväntat besök:

I frånvaron av sexor på CA-tabellen så tryckte hybrids och metamorphs ihop sig längs med bordskanterna och sköt ärtpuffror på Lone Wolfen:

Det mesta kändes ok innan vi började, men konstaterade snabbt att deployment enligt cult ambush är duktigt tidskrävande, mycket pga att man måste deploya en unit i taget och sen slå för nästa. Tärningarna var skittaskiga och gav mig 2 sexor av runt 20 CA-tärningar. Jag fick dessutom gå tvåa, vilket inte direkt är en dröm då mina infiltrate-trupper (förutom 2 units då) alltså inte kan charga förrän tidigast i min runda 2. Skyttemässigt blev inte mycket uträttat och trots att jag försökt gömma mig så blödde det ymnigt i leden. I min runda 1 så hoppade de flesta units tillbaka i ongoing reserve för att återvända i en ganska lyckad runda 2. Dock så blev det ju nästan som att deploya hela armén en gång till.
Trots att vi båda tappade ordentligt med modeller under spelets inledande turer, jag vissa rundor bara gick av banan med nästan alla trupper och att vi verkligen inte sölade när det var vår tur så tog det drygt 4,5 timmar att avsluta slaget i runda 6, då var jag nästintill wipad. Då hade jag ingen summoning på mina 2 psykers och inte heller gått all out MSU. Det bär lite emot, speciellt med tanke på hur mycket tid man lagt på att måla upp 100+ infanterister senaste 2 månaderna, men jag tror inte att jag kommer orka ställa upp kulten på en 1850-turnering i nuvarande skick. Blir så jäkla mycket att hålla koll på med alla små specialregler som olika enheter och formations har. Ska såklart ge dem fler chanser, men får nog gå tillbaka till ritbordet för att se om det går att förenkla och snabba upp spelsättet något.
First Curse dominerade mitten tills de fick fyra d6 ignore cover s7-blixtar i ansiktet

Long Fangs hade fullt upp med att ställa in siktet när de plötsligt fick oväntat besök:

I frånvaron av sexor på CA-tabellen så tryckte hybrids och metamorphs ihop sig längs med bordskanterna och sköt ärtpuffror på Lone Wolfen:

Verkar inte som GW reflekterar över vad det innebär spelmässigt. Låter lite trist att behöva vara "that guy". Fina bilder och imponerande att du ändå fått ihop dem.
Riktigt häftigt!Jacobi skrev: Vet att de har släppt ännu mer nid-terräng som garanterat kommer inhandlas under året, vill ju ha en hel alien-infested playground att leka på.
Kul!
Jag beställde nog allt de hade i Nidsväg, fanns nån käft som kommit till och nån jätteklo samt de där sneakers som ligger och lurar.
Men ser faktiskt fram emot att måla det. Ser ut att vara rätt lättmålat och tacksamt
Däremot får jag nog släppa tanken på att ha det som lite utfyllnad. Det blir ju ett helt bräde fullt.
Hur jag ska förklara det hemma när jag kommer med en till bautakartong är nog största problemet...
Efter att ha pressat fram hybrids och metamorphs i två månader så kändes det fantastiskt befriande att äntligen måla nånting bara för att det är kul! Lådan med en "Mortuary Prime" från Wargame Exclusive har jag länge suktat efter att sätta tänderna i och när väl tillfälle gavs så slabbade man ihop den på en dryg kväll. Gissar att han i framtiden kommer få några polare från de nya modeller som GW avslöjade idag =)
Så vad kan ha "inspirerat" en sån här tjusig filur?

Gillar WEs plagiat; de är väldigt detaljrika men också tacksamma att måla.

Sen hann man ju med att fixa ännu en Flyrant till cirkusen, för ost är gott!

Så vad kan ha "inspirerat" en sån här tjusig filur?

Gillar WEs plagiat; de är väldigt detaljrika men också tacksamma att måla.

Sen hann man ju med att fixa ännu en Flyrant till cirkusen, för ost är gott!