TOKpåsken 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

fauh

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av fauh »

Alltså modellmässigt är det ju skitsamma. Han har bara så sig en artificer armor som är "figursydd" ;-). Om det är poängen som tryter så borde det gå att lösa med annan wargear eller att du skippar några hundar eller något.

Du har en snuskigt hård lista oavsett så termosrustning eller artificer rustning är väl skitsamma ;-)

I om att det inte är mallkomp så borde det vara skitsamma för arr också (misstänker att "vanliga" +2 hade tagit dig under 17 i mallen).

Personligen så hoppas jag bara att jag slipper möta skiten :shock: :lol:

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jo det är en hård lista, jag kände att det var dags för mig att grisa lite med en helt annan typ av lista än jag brukar spela. Hade trott att snittkompen skulle ligga mycket högre och var rädd för att riskera att möta komp 8+ listor och tappa en massa poäng men är lite förvånad över hur pass hårda listor som kommer generellt.

Och mycket riktigt skulle listan kompa 16 om jag bytte ut terminator armour mot artificer (plus att det skulle göra den ruggigt mycket bättre eftersom terminatorn inte får sweepa).

Vilken lista spelar du?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Är inte kompen fel på gubben?
Captain -4
Termos -2
Ravens Fury -2
relic blade -2 (du är inte längre infantry iom Ravens Fury)

(Inte för att jag tror det kommer spela någon roll iom att det funnits så lite tid att kontrollera listor)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Terminator captain har separat komp från vanlig captain ;)

Jag vet, jag utnyttjar ett hål i mallen men kände att iom subkompen behöver jag kanske inte må riktigt lika illa efter att ha gjort det

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

Nu har vi tappat tråden igen. Det viktiga här är att hitta fel i Hylanders lista!
En veteran som han borde exempelvis veta att libbar har Force STAVES inte mauls.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Simpilicious

Inlägg av Simpilicious »

Spell Familiar skrev:Nu har vi tappat tråden igen. Det viktiga här är att hitta fel i Hylanders lista!
En veteran som han borde exempelvis veta att libbar har Force STAVES inte mauls.
Och inte force staff heller som man också kan tro det heter.

Jag noterar för en andra gång att Hylander gillar att hålla sin komp hemlig för oss andra ;)
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag bumpar mina frågor som kom bort i regeldiskussionen.
Mortarion skrev:Jag har inte riktigt koll på vilka house rules som fortfarande används och hittar inget om det. Så...

- Anses skogar fortfarande vara omgivna av halvgenomskinliga träd? Dvs, man ser alltid genom en skog oavsett trädmodellerna, men allt bakom är alltid 25 % skymt?
- Anses D3:or som slås för tactical objectives fortfarande alltid slå 2?
- Om man drar ett Tactical objective som man inte teoretiskt kan klara under hela matchen (exempelvis döda en flyer om motståndaren inte har någon), drar man om det då?
- Jag antar att man inte kör med Mysterious terrain eller Mysterious objectives?

Är det något annat som är ändrat? Gäller alla Tactical objectives som det står på korten?

EDIT: Kom på en sak till - kommer arrangörerna att ropa ut när det är 15 minuter kvar och vad gäller då i så fall? Inga fler rundor oavsett hur snabbt de kommer att gå?

Användarvisningsbild
LillePer

TOKpåsken 2017

Inlägg av LillePer »

Svarar lite vad som är "praxis" på turneringar. Hylander/MC får gärna bekräfta.
Ja skogar funkar som du säger.
D3=2
Kort man inte kan klara slängs (detta är dock lite luddigt)

Inga mysteriska objektiv.

fauh

Inlägg av fauh »

Jag spelar den enda listan som är 100% felkompad. Du får gissa vilken det är ;-)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

0pts för omålat/grundmålat betyder det att man kan spela med omålat? Bara strax över 6h tills jag måste börja köra och det finns inte en chans att jag kommer hinna måla allt och få någon sömn :(

Skriv svar