Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Nurgle »

Mortarion skrev: Man får väl hoppas att en Heavy flamer åtmintone är assault 2d6. Annars känner jag mig lite missnöjd över att nyss ha målat upp en till en tactical squad.
Magneter på allt som byggs framgent.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Märks att de har tagit mycket från AoS och från 2nd Ed. Det känns bra!

Ruskigt vad peppad jag blev på 40k! :wub:

Diskuterade nya editionen med flera GoBare och vi kanske bjuder in till turnering så fort editionen droppar! Om spelet är skoj då :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:Märks att de har tagit mycket från AoS och från 2nd Ed. Det känns bra!

Ruskigt vad peppad jag blev på 40k! :wub:

Diskuterade nya editionen med flera GoBare och vi kanske bjuder in till turnering så fort editionen droppar! Om spelet är skoj då :)
Yay!

Fast jag måste ju hinna måla en armé.... :cry:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Elevatorlake skrev:Är det bara jag eller ser boltern inte direkt stekhet ut? Ingen ap alls?
Ett av problemen med RT/2nd var att nästan alla vapen gav minus, så man fick nästan aldrig använda sitt full save. Skulle inte bli alls förvånad eller besviken om de börjat med att halvera 2nd ed minusen (avrundat mot noll) och sen tweakat lite.

fauh

Inlägg av fauh »

Personligen tror jag man kan förvänta sig något sånt här:
AP5+ = 0
AP4 = -1
AP3 = -2
AP2 = -3

Keibo

Inlägg av Keibo »

Att folk tycker flamers blivit sämre köper jag inte. Om man nu ska prata 3.5" i snitt så bör man även lägga till att den kan få det på 8" avstånd. Dvs när man normalt fick med 1-2 modeller med template. Jag kan inte säga bu eller bä ännu då vi inte sett resten av vapnen men skulle säga att det pga just sånt här blivit mycket mindre noga hur man ställer sina modeller vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på vara det gör matcher kortare. Folk kanske spelar lite mer horde med t.ex. tyranids då.
Senast redigerad av 1 Keibo, redigerad totalt 27 gånger.

Keibo

Inlägg av Keibo »

fauh skrev:Personligen tror jag man kan förvänta sig något sånt här:
AP5+ = 0
AP4 = -1
AP3 = -2
AP2 = -3
+1 på det! Hoppas dock de även lägger in fler/färre skott/ändrad styrka m.m. för att kompensera på ett antal vapen.

Niklas

Inlägg av Niklas »

Keibo skrev:Att folk tycker flamers blivit sämre köper jag inte. Om man nu ska prata 3.5" i snitt så bör man även lägga till att den kan få det på 8" avstånd. Dvs när man normalt fick med 1-2 modeller med template. Jag kan inte säga bu eller bä ännu då vi inte sett resten av vapnen men skulle säga att det pga just sånt här blivit mycket mindre noga hur man ställer sina modeller vilket jag tycker är väldigt bra med tanke på vara det gör matcher kortare. Folk kanske spelar lite mer horde med t.ex. tyranids då.
Klart, du kan ju inte få in 14+ hits mot ett gäng klumpade orker med din flamer längre. Men å andra sidan så kan du ju nu få in 6 hits på en demonprins och andra 1-modell units. Tycker det jämnar ut det hela. Känns som att folk gnäller för att saker förändras men tar inte tiden att tänka efter om det är en bra eller dålig ändring innan de gör det.

Kommentarsfälten på BoLS var väldigt upprörda över hur flera hundra lasgunskott skulle kunna sänka en Land Raider häromdan. Tror folk verkligen att en guardspelare någonsin kommer att ha så många lasgunskott över att de bestämmer sig för att en Land Raider är det bästa målet för dem? Det är ju snarare så att det är deras laserkanoner och annat som kommer göra slut på den och kanske att lasgunsen som står som extra wounds till heavy weapon pjäsen kanske gör ett till wound någon gång under matchen...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det kommer bli bättre. De senaste editionerna har inte varit några höjdare men det är ju tillräckligt kul att lira ändå. Jag tror blir bra nog. Annorlunda blir det ju iaf.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh

Inlägg av fauh »

Kommer inte ihåg vad de snackade om men det var ju snack om att land raiders skulle ha "dozens of wounds" vi kan säga typ 15. Sen kommer den säkert ha 2+ save. Så bara där snackar vi om 15×6 wounds för att garantera död landraider. Sen kommer lasguns som bäst woundatt på 6or. Så vi snackar 15×6×6 eller 450 hits. Och sen ska de träffa också. Så det blir väl dubbelt upp på det. Det är ju bara 900 lasgunskott.

Om vi säger att spelet tar slut efter 6 rundor så är det 150 lasgun skott per turn. Dvs typ att du har stått med 50 guardsmen i rapid range och lagt first rank second rank varje runda hela spelet.

Säger bara en sak:

"Congratulations you just played yourself".

Skriv svar