Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av DHettNeck »

Grudge skrev:Huh, så en enhet med 15 Warbikes kommer att rulla 90 tärningar inom 9". Det är ganska mycket dakka.

Kul med Deffkoptas också som skjuter dubbla Rockets inom 12". Whooooosh, whoooooosh, BOOOM!
Halva rangen verkar varit en typo och är nu borttaget, så 2*ggr skotten även på full range :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Grudge skrev:Huh, så en enhet med 15 Warbikes kommer att rulla 90 tärningar inom 9". Det är ganska mycket dakka.
Jovars, men antalet träffar skiljer sig inte så mycket för orker. 45 re-roll bs5 ger 25 träffar, 90 utan re-roll ger 30.
Nya twin-Linked är bättre för de med hög bs
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Men Gonka... inte ska du börja mattehamra sönder hypen... ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Aja, få se var vi landar. Men kostnader lär revideras. Vad köper man annars? Plasmagun 15pts, combi för 10pts.

Plus, alla andra ändringar har varit till det bättre. Det kommer säkert denna med i slutändan.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Keibo

Inlägg av Keibo »

Spännande uppdatering! Precis vad jag förespråkat för twin-linked och ett bra sätt att göra land raiders relevanta igen! :)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Oh. 2nd ed combi weapons!

Briggs

Inlägg av Briggs »

Skall bli intressant att se om de inför någon form av varannan aktivering som Epic och andra system. Annars känns det som den som skjuter först kommer att ha en klar fördel.

/jan

Nora

Inlägg av Nora »

Jag giller verkligen inte att de ändrade på regeln vad gäller Twin-linked. Jag tycker det blir en alldeles för stor förändring, speciellt för modeller med hög BS. Men om det är en konsekvens av att de vill komma bort från om-rullningar så kan jag godta det. Är det något som de har bekräftat? Hur löser de alla andra mekaniker som har omslag eller omslag på ”ettor”?

CovenantGuardian

Inlägg av CovenantGuardian »

Nora skrev:Jag giller verkligen inte att de ändrade på regeln vad gäller Twin-linked. Jag tycker det blir en alldeles för stor förändring, speciellt för modeller med hög BS. Men om det är en konsekvens av att de vill komma bort från om-rullningar så kan jag godta det. Är det något som de har bekräftat? Hur löser de alla andra mekaniker som har omslag eller omslag på ”ettor”?
Har länge föreslagit samma sak när det det gäller twin-linkade vapen. Då två lascannons bör göra potentiellt dubbel skada inte rerolla hits, vilket inte är logiskt. Däremot tror jag inte att alla twinlinkade regler kommer automatiskt bli dubbla attacker, se typ Deathwing utan endast i dom fallen där modellen faktiskt har fler än ett vapen så att säga.

Tror regler som rerolla hits and eller 1:or etc, kan istället bli +1 to hit etc.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Du är nog något på spåren här.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar