Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Hittills har ap varit samma som tidigare, fast i nya skalan? Eller har de gjort undantag och justerat något som visats upp?
soulreaper cannon, som också var ap3, har -3 istället för -2 så de verkar inte bara kopiera allt rakt av
Topp! Tack för tipset!
-
CovenantGuardian
Att GW säger att dom kommer justera poäng kostnader om något visar sig vara OP är nästan för bra för att vara sant..
-
Elevatorlake
Är det någon som förstår skillnaden mellan poäng och power level? Är inte bägge två olika sätt att omsätta enheters (och uppgraderingars) effektivitet i en universiell valuta (poäng/power level) för att kunna skapa jämbördiga listor med ungefär samma effektivitet?
Dvs, kommer inte enheter att relativt sett ha i stort sett samma power level som poäng? Om en enhet har hög poängkostnad men låg power level betyder det väl att den ena eller andra är felsatt?
Dvs, kommer inte enheter att relativt sett ha i stort sett samma power level som poäng? Om en enhet har hög poängkostnad men låg power level betyder det väl att den ena eller andra är felsatt?
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 12 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag tänker att man med spel med power levels tar mindre hänsyn till hur modellerna är utrustade bl.a.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Elevatorlake
Det lämnar ju uppenbara luckor för optimering men det kanske är ett offer man är villig att göra för att få det enklare.Röde skrev:Jag tänker att man med spel med power levels tar mindre hänsyn till hur modellerna är utrustade bl.a.
Och då hade man ju kunnat göra samma sak med poäng, dvs man betalar bara poäng för modellerna och inte för uppgraderingar, men det kanske hade blivit för rörigt.
Hela grejen är att det ska vara enkelt och smidigt att plocka ihop grejer som är någorlunda nära varandra i hårdhet etc. Jag tror inte det kommer vara någon bas för ordentligt tävlingsspel eller så, eftersom poäng ger dig detaljnivån på ett helt annat sätt. Sen kommer det ju inte vara balanserat ändå, men får hoppas inte så horribelt snett som det är idagElevatorlake skrev:Det lämnar ju uppenbara luckor för optimering men det kanske är ett offer man är villig att göra för att få det enklare.Röde skrev:Jag tänker att man med spel med power levels tar mindre hänsyn till hur modellerna är utrustade bl.a.
Och då hade man ju kunnat göra samma sak med poäng, dvs man betalar bara poäng för modellerna och inte för uppgraderingar, men det kanske hade blivit för rörigt.
Det känns som en mellanväg mellan "äsch, ta lite coola grejer så gör jag det också" utan poäng och "lets mattehamra fram det dödligaste vi kan poäng för poäng".
-
Elevatorlake
Intressant det som skrevs om summoning också, dvs att man bara får göra det med grejer man sparat poäng till.