Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Asphyxate

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Asphyxate »

Bengt skrev:Man hade kanske inte förväntat sig GW skulle ge bort alla reglerna, men drygt att behöva släpa omkring en 280 sidors tegelsten tills de behagar släppa en A5-endast-alla-regler-bok.

Antar att döskalle tärningarna i Command Dice är tänkta att tracka morale med.
13 sidor kommer va regler typ. Skriv ut dem bara. :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Några fler bilder på interceptormodellerna. Jag gillar verkligen hur den ser ut och att de är lite mer "avancerade" än jump packs med småvingar och andra detaljer även på benen.

http://www.belloflostsouls.net/2017/05/ ... s-big.html

Nurglesnubben är rätt fet också :)

http://natfka.blogspot.se/2017/05/8th-e ... model.html
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Nora

Inlägg av Nora »

Gillar inte alls att de har bytt skala på SM figurena. Ser konstigt ut när man ställer dem bredvid varandra och det passar inte alls att blanda modeller i olika skala i samma armé.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nora skrev:Gillar inte alls att de har bytt skala på SM figurena. Ser konstigt ut när man ställer dem bredvid varandra och det passar inte alls att blanda modeller i olika skala i samma armé.
Det är ju för att du ska byta ut alla gamla mot nya dummer...... ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nora skrev:Gillar inte alls att de har bytt skala på SM figurena. Ser konstigt ut när man ställer dem bredvid varandra och det passar inte alls att blanda modeller i olika skala i samma armé.
Gw kör, beträffande vanliga gubbar, lite på linjen - medeltida målning. Stor gubbe- hög status. Liten gubbe- låg status... Det är det nya. ;) Lite Orchigt kanske...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Hade de bara bytt ut Space Marinsen mot dessa nya modeller hade jag tyckt det såg knäppt ut, men det är ju helt nya enheter!
Space Marines 2.0. Större och tuffare, egna vapen, egna förmågor. Jag gillar att modellerna är större och har en annan design!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Man kan väl anta att 40K kommer anamma estetiken från AoS? Smaken är som baken, men min målningsstil gynnas definitivt. (Fast just nu målar jag RT ELdar..... ;P)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

CovenantGuardian

Inlägg av CovenantGuardian »

Ismeno skrev:Man kan väl anta att 40K kommer anamma estetiken från AoS? Smaken är som baken, men min målningsstil gynnas definitivt. (Fast just nu målar jag RT ELdar..... ;P)

Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

CovenantGuardian skrev:
Ismeno skrev:Man kan väl anta att 40K kommer anamma estetiken från AoS? Smaken är som baken, men min målningsstil gynnas definitivt. (Fast just nu målar jag RT ELdar..... ;P)

Hoppas verkligen inte det, den är för over the top. Av det nya så tycker jag inte Primaris marines är så annorlunda stil från tidigare men Death Guard är lite för mycket AoS, 100 detaljer på liten yta. Med Nurgle så är det väl passande men inte min smak, framför allt den modellen som verkar hålla något tuggummi av något slag.
Bara att vänja sig tror jag. Har otroligt svårt att se deras designteam gå någon annan väg.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Asphyxate skrev:
Bengt skrev:Man hade kanske inte förväntat sig GW skulle ge bort alla reglerna, men drygt att behöva släpa omkring en 280 sidors tegelsten tills de behagar släppa en A5-endast-alla-regler-bok.

Antar att döskalle tärningarna i Command Dice är tänkta att tracka morale med.
13 sidor kommer va regler typ. Skriv ut dem bara. :)
Snarare 30 sidor utöver core (som är 8 sidor av box innehållet att döma); missions, detachments, stratagems, cities of death, planetstrike, etc. Tycker inte digitalt funkar vidare bra, även om man har en stor padda (vilket jag inte har), på telefon är det ett skämt. Så visst, det blir att skriva ut/kopiera de reglerna som behövs för att spela, men det hade varit trevligare med en snygg liten bok.

Det är irriterande att de är så kåta på att göra hyllvärmare istället för funktionella hjälpmedel.

Skriv svar