Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
MiniMajs

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av MiniMajs »

Imperial knight 320 poäng naken. 95poäng för avenger gatling canon, 100 poäng för rapid fire battlecannon. En fullmatad crusader landar på närmare 600 poäng. :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Var hittar jag Knights med poäng mm?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

MiniMajs skrev:Imperial knight 320 poäng naken. 95poäng för avenger gatling canon, 100 poäng för rapid fire battlecannon. En fullmatad crusader landar på närmare 600 poäng. :)
En 20% ökning mao på grundvarianten. Verkar inte jättefarligt sett till nya metat och innebär att vi fortfarande kommer se IK. Billigare än wraithknight :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
MiniMajs skrev:Imperial knight 320 poäng naken. 95poäng för avenger gatling canon, 100 poäng för rapid fire battlecannon. En fullmatad crusader landar på närmare 600 poäng. :)
En 20% ökning mao på grundvarianten. Verkar inte jättefarligt sett till nya metat och innebär att vi fortfarande kommer se IK. Billigare än wraithknight :)
Vart har du sett poängen på wraithknighten?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:
Den frågan kom jag att ställa till mig själv fem sekunder efter jag postat. Hittar inte rätt på det så det kan ha varit hjärnsläpp där.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:
Den frågan kom jag att ställa till mig själv fem sekunder efter jag postat. Hittar inte rätt på det så det kan ha varit hjärnsläpp där.
Haha, I see :)

Jag har sett lite stats på den men inga poäng alls för eldar än men jag är väldigt nyfiken.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Haruspexen är troligen så dyr då den inte har options och kommer med bestämda vapen, likaså Tervigon, Maleceptor, Toxicrene och Exocrine :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

petrus

Inlägg av petrus »

DHettNeck skrev:Det som kommer skynda på spelet mest är kombinationen av den totala avsaknaden av blast samt att försvararen väljer vilka modeller som dör. Detta kombinerat med att move+run nu sker samtidigt kommer kapa mycket tid på movement där de stora tidstjuvarna fanns förut.
Jag tror att de förenklade coverreglerna kommer att underlätta, tillsammans med att man själv väljer vad man ska ta bort gör att movmentfasen kommer gå snabbare.

petrus

Inlägg av petrus »

Flogger skrev:Haruspexen är troligen så dyr då den inte har options och kommer med bestämda vapen, likaså Tervigon, Maleceptor, Toxicrene och Exocrine :)
Med tanke på att den var mer eller mindre ospelbar för 160 pts kan man ju fundera på hur den funkar nu och vad i hela friden det är för vapen..

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

petrus skrev:
Flogger skrev:Haruspexen är troligen så dyr då den inte har options och kommer med bestämda vapen, likaså Tervigon, Maleceptor, Toxicrene och Exocrine :)
Med tanke på att den var mer eller mindre ospelbar för 160 pts kan man ju fundera på hur den funkar nu och vad i hela friden det är för vapen..
Vi vet ju redan att den har T8 och 13 wounds, det säger en del.

Jag grävde fram min på vinden på GoB idag, så den blir första modellen att måla till 8th edition :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar