Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2 juli

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Naz87

Re: Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2

Inlägg av Naz87 »

Astroth skrev:Nu när alla regler finns för beskådning, kommer "advanced rules" vara någon som spelas med?

samt nu när allt gått upp i poäng är det 2k som gäller?
+1 på detta

Advanced rikes är ju typ bara expansion. Förutom då armé reglerna. Som inte är speciellt givande ändå "använd vad ni vill gör att jämföra styrkan på arméerna "

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Det hårdpluggas och diskuteras vilt för närvarande. Vi siktar på att komma ut med info kring allt nu i helgen, där vi strukturerat upp poäng, missions & regler samt några enklare restriktioner.

Det lutar för närvarande åt mindre poäng än 2000. Samt mycket begränsat användande av advanced rules. Förutom då just armereglerna.

Men vi återkommer med en lätt anal uppspaltning av allt som läggs upp här.

Alla som är anmälda får även ett mejl då allt är uppe, så att även de som inte är inne i forumet kan börja vässa sina choppas, föda fram fler Tyranidsvärmar eller vad det nu är ni gör på hobbykammaren.

Stanich

Inlägg av Stanich »

Nurgle skrev:Det hårdpluggas och diskuteras vilt för närvarande. Vi siktar på att komma ut med info kring allt nu i helgen, där vi strukturerat upp poäng, missions & regler samt några enklare restriktioner.

Det lutar för närvarande åt mindre poäng än 2000. Samt mycket begränsat användande av advanced rules. Förutom då just armereglerna.

Men vi återkommer med en lätt anal uppspaltning av allt som läggs upp här.

Alla som är anmälda får även ett mejl då allt är uppe, så att även de som inte är inne i forumet kan börja vässa sina choppas, föda fram fler Tyranidsvärmar eller vad det nu är ni gör på hobbykammaren.
Najs! Längtar!

En sak bara! En idé är faktiskt att inte ha några restriktioner alls, och verkligen gå in hårt för att inte köra restriktioner på alla turneringar året ut. Låter kanske läskigt, men rätt bra sätt att "that guy" hittar den bruna osten. :P Bra en tanke

Men å andra sidan skulle jag helst vilja undvika 4 - 5 Knights i en lista... hahaha

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Stanich skrev:Najs! Längtar!

En sak bara! En idé är faktiskt att inte ha några restriktioner alls, och verkligen gå in hårt för att inte köra restriktioner på alla turneringar året ut. Låter kanske läskigt, men rätt bra sätt att "that guy" hittar den bruna osten. :P Bra en tanke

Men å andra sidan skulle jag helst vilja undvika 4 - 5 Knights i en lista... hahaha
Kul att du är pepp :) Det är vi med! Kommer bli hur kul som helst detta.

Jo, idén har varit uppe att gå bananas. Och det finns ju både för och emot som du är inne på. Nu har vi ju kanske förbundit oss lite i inbjudan så kan vara lite ofint att leda in de som har lite mjukfluffiga arméer till en rejäl hårdostslakt.

Men juryn är fortfarande ute som sagt, så vi återkommer när de är tillbaka från sin bull-fika.

Stort tack för tankarna så ser vi var det landar.

Användarvisningsbild
Simpilicious

Inlägg av Simpilicious »

Om man vill hitta brun ost kan man titta på ETC-listorna efter landslagen har spelat.

Det kanske vore bra att sätta en restriktion på max 3 av samma enhet (exklusive troops) och tacka för att eldar jetbikes nu är fast attack. För jag har sett listor gjorda med dubbla såna heavy support detachments (1 hq, 3-5 heavy supports) som jag tror att ingen vill spela emot...
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Tror en sån lista åker på råstryk mot en lista bestående av endast necron warriors så att sätta restriktioner innan man vet var cheesen verkligen ligger känns totalt onödigt så här tidigt.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

MiniMajs skrev:Tror en sån lista åker på råstryk mot en lista bestående av endast necron warriors så att sätta restriktioner innan man vet var cheesen verkligen ligger känns totalt onödigt så här tidigt.
Eventuella restriktioner är mestadels för att hålla mig i någorlunda schack så jag inte spårar ur fullständigt med alla knaslistor jag ägnat nätterna åt att bygga ;)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Nu är poäng, restriktioner & missions spikat och första inlägget uppdaterat därefter.
All info finns i detta dokument: http://bit.ly/2qLmPcQ

Lictor

Inlägg av Lictor »

1850, sweet! De 1650 Tyranids jag projekterat ut gick redan ned till 1350 med 8e-poäng, nu är det alltså 500 poäng till att fylla. Dags att öka tempot med målarpenseln!
Sebastian Magnusson

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Lictor skrev:1850, sweet! De 1650 Tyranids jag projekterat ut gick redan ned till 1350 med 8e-poäng, nu är det alltså 500 poäng till att fylla. Dags att öka tempot med målarpenseln!
Jag tycker det mesta blivit mycket dyrare, och det är lite meckigt att räkna ihop grundkostnad för modeller och dessutom lägga på poängen för equipment som modellerna har i grund. Hade varit bättre om den var inräknad i grundpriset och upgrades kostade separat istället :)

Skriv svar