En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:PS. Med tanke på rattens läge borde du haft ögonen på vägen istället för på böckerna DS :lol:
Det är en saab. Brukar inte det där läget betyda att man styrt in till vägkanten, stannat och inväntar bärgare? ;)

Edit. Iofs har vi högertrafik i sverige så det skulle betyda att han står på fel sida vägen...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Seså nu ska vi inte vara som räven och kråkan kring rönnbären kära vänner.

Saaben är dessutom en finfin bil och funkar utmärkt. Hm, ja, förutom tändspolarna som la av samtidigt. Och kylarslangen. Det där lampchippet som envisas med att varna. Ja, sen var det batteriet också. Startmotorn dog ju förra året. Men bortsett från det...

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Nurgle skrev:Seså nu ska vi inte vara som räven och kråkan kring rönnbären kära vänner.

Saaben är dessutom en finfin bil och funkar utmärkt. Hm, ja, förutom tändspolarna som la av samtidigt. Och kylarslangen. Det där lampchippet som envisas med att varna. Ja, sen var det batteriet också. Startmotorn dog ju förra året. Men bortsett från det...
Annars går det bra lr? (;

Kul ni funnit intresset igen (=
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Leffegnu skrev:
Annars går det bra lr? (;

Kul ni funnit intresset igen (=
Tackar som frågar!

En av de saker som stressade mig med åttonde var den stundande invalideringen av hela min armé. Med tanke på hur långsamt jag målar så såg jag framför mig hur min gigantiska hög med oanvändbar plast sakta förvandlades till något jag passar vidare till nästa generation, varpå pojkarna leker hårda lekar med dem och kör dem i mixern.

Bild

Nu är det ju inte fullt så illa än så länge, eftersom Primaris smygs in sakta, sakta. Jag har inte sett mer än tio Space Marine arméer till salu på svenska köp- och säljforum. För att inte tala om eBay...

Bild

Efter att förkastat tanken på att sälja allt och avsluta eller börja om på ny kula, kom jag fram till att jag har alldeles för svårt för att släppa saker.

Så enda vägen är således framåt.

Med tanke på att det tar så enormt långt tid att måla (förutom Chaos Nurgle) så kör jag vidare på spåret "elitistiska och svårspelade arméer". Hittade ett gäng begagnade, halvfärdiga Dreadknights - redan innan nya codexar och regler läckt ut. Fantastiska modeller och jag har alltid dreglar över dem men det har känts för WAC att stoppa in dem i mina redan rätt hårda Space Marines-listor.

Bild

När GW släppte formationerna tänkte jag att det borde ju gå att köra en bunt dreadknights som Heavy detachment.
Perfekt att komplettera upp Voldus med för HQ, som jag har sedan köpet av Gathering III!

Lägg dessutom till mina redan uppmålade Assassins, så har vi en fluffig kombo. (Nåja, det är i alla fall rätt med Culexus & Grey knights.)

Bild

En gissning var att de skulle bli Elite i nya codexen, vilket visade sig stämma. Jag har dessutom aldrig fått tillfälle att spela dem, trots att jag älskar tanken på några, få enheter som verkligen måste spelas rätt taktiskt för att betala sig.

Så - för att göra Voldus rättvisa tänkte jag för första gången låta bli att limma dit gubben på basen och kladda med fingrarna över hela modellen medan jag målar.

Bild

Efter diverse misslyckade försök med ståltråd/färgburkar/superlim/kork/fästmassa, fick jag äntligen användning för min specialinköpta ställning som legat oanvänd i ett par år.

Bild

Denna gång gjorde jag primandet med airbrush för att inte få så tjockt lager som alla sprayburkar ger. Jag tänkte att om jag nu går in för extremt få modeller, kan jag lika gärna försöka måla dem så bra som möjligt.
Som av en händelse fick jag problem med sprayerna när jag primade terräng. Den där tjocka, grova ytan ingen vill ha. Tur att det inte var Voldus under sprayen - pjuh! Ett värre problem är att det fuckar upp min planering kring att hinna färdigt terräng till turneringen jag är med och anordnar.

Bild
Sprayprimer är bra förutom när det inte är det - waaaaaaaah

Men det får bli ett senare problem...

Bild
ny profilbild till fejjan kanske :D

Glöm inte - säkerheten först vänner!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tror grey knights kan vara ett bra val för 8:e som det ser ut nu. De verkar ha ryckt upp sig som faction med smite für alle, storm bolters som är rapid 2, mer wounds och hårdare närstrid.

Annars verkar det som du kan stoppa in guilliman i en ultramarineslista och den blir hård bara av det. Frontlinegaming utropade ultramarines till bästa chapter med nuvarande regler i indexarna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nurgle skrev: Med tanke på att det tar så enormt långt tid att måla (förutom Nurgle... )
Bild

Nä, för det går jättefort... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Nä, för det går jättefort... :D
Snygg papa :)

Lictor

Inlägg av Lictor »

Den där rosten! :wub:
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Första testmatchen!

Körde min allra första match i 8th.

Bild

Bild

Gassande sol så vi dukade upp utomhus för slag.

Bild

Bild
Telion lyckades överleva tre rundor med assault marines i hasorna.

Bild
Vindicatorn har en tuff kanon. Men meltor och plasma funkar fortfarande :(

Bild
Ser du Culexus?

Efter sex rundor hade jag exakt en modell kvar - en Culexus som lyckats överleva allt och lite till. Jag förlorade med 36-lite men blev i varje fall inte tablad!

Stort tack för en spännande match Naz!

Det var väldigt mycket att försöka hålla i huvudet med allt nytt. Och en helt ny armé med helt nya regler. Jag kände mig verkligen som en rejäl nybörjare igen och gjorde hur mycket missar som helst. Niklas spelade stabilt och gjorde alla drag rätt så då gick det som det gick. Brukligt när man stoppar huvudet i en skördetröska.

Det var rejält roligt i varje fall, så blir kvar i hobbyn :) Och listan min är långt ifrån OP så då behöver jag inte skämmas för att ta den på min egen turnering. Som Niklas sa: "Orutinerat att ha en egen turnering om man inte ger sig själv fördelar".

På tal om turnering, håller på och målar upp två terrängpjäser.

Bild
Gissa terrängpjäserna. Första rätta svaret vinner ett par knätofsar.

De har legat i hyllan ett tag så skönt att få en deadline att sätta färg på dem.

Och dessutom minskar det plastångesten över allt som bara ligger i drivor. Men du vet vad de säger:

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Meh...
Måste ju få mer smaskiga detaljer från slaget!
Dina plus och minus på 8th ed, vad du lärde dig, episka ögonblick... som du brukar skämma bort oss med? :wub:

Skriv svar