oooph, har varit lite tyst här från min sida. Först så var jag en målar frenzy inför hagvarian, sen var det dags för hagvarian och sedan har det varit en hel del med jobbet. Är det inte det ena
Till att börja med så fick jag åtminstone färdigt allt jag behövde för att kompletera listan jag hade inför Hagvarian, jag hade tre fordon att färdigställa en del veteraner, två quad mortars (Aldrig använt men jag köpte dem till ett bra pris och var så sugen på att nyttja dem) samt min Avenger, även om visdomen med att ha en enda flyer med två HP och Front AV12 och resten 10 visade sig vara riktigt dumt. Kul, ja, men dumt för min stackars lagkamrat
Själva predator och rhinon som jag målade blev helt ok, jag är så JÄVLA glad över mikrosol bara. Efter att ha räknat så insåg jag att jag inte behövde den sista Rhinon, vilket är tur med tanke på att den är tilltänkt mina destroyers.
Quad mortars blev jag även här rätt nöjda med, men jag hann inte göra någon chipping, vilket jag ämnar åtgärda så snabbt jag hinner
och här är alltså min flyer som jag hade som LoW. I horus heresy så kan du välja att ta de flesta FW flyers som en "sub orbital strike wing" vilket gör att du kan ta mellan ett till tre plan och alla rör sig individuellt, men du ger 1 VP per plan....... när dem dör.
För själva eventet. Ja vad kan jag säga. Det var riktigt jävla kul, alla betedde sig bra, snygga armer, kul matchups, bra variation på ronderna och riktigt schysst community så att man kännde sig välkommen direkt.
Jag har lagt in ett axplock av bilder
Alpha legion försöker visa Ultramarines hur man manvörerar, en turn senare var alla döda
Mina veteraner från 108'e stormar en ruin för att ta taktiskt viktig mark
Min avenger kommer in och försöker rensa ut lite benhårda, benvita deathshrouds som bara skakade av sig min eldgivning.
Alpha legion och Iron warriors försöker befästa sin sida av brädet bäst de kan
Jag har skrivit mer detaljerade batreps på bloggen om någon är intresserad.
Jag har även slängt upp alla 70+ bilder i ett imguir galleri.
nu skall jag bara finna mer motivation att måla. Man blev riktigt pepp av att komma ut på sin första turnering, riktigt kul med alla på samma nivå med armerna och bra inställning. Rekkomenderas varmt