Regelfrågor 8th ed
Re: Regelfrågor 8th ed
För att komma till hans/hennes försvar så skrev han/hon en smiley i slutet vilket indikerar ett skämt snarare än ett realistiskt hot om misshandel.
Med det sagt håller jag inte med om slutsatsen. Poängen med regeln är ju att motståndaren inte skall kunna skjuta en karaktär till mos bara för att de inte kan joina enheter längre. Om allt man behöver göra är att charga bubbelplasten med en enhet så kan alla andra enheter skjuta på karaktären verkar gå emot denna regels anda.
Med det sagt håller jag inte med om slutsatsen. Poängen med regeln är ju att motståndaren inte skall kunna skjuta en karaktär till mos bara för att de inte kan joina enheter längre. Om allt man behöver göra är att charga bubbelplasten med en enhet så kan alla andra enheter skjuta på karaktären verkar gå emot denna regels anda.
Tycker detta är glasklart. Förstår inte alls tolkningen att du skulle få skjuta på karaktärer för att de andra närmsta enheterna är engaged.
Tycker denna tolkningen är ungefär lika rimlig:
Jag får skjuta på din karaktär för det är efter 18:00 på en ojämn tisdag.
Tycker denna tolkningen är ungefär lika rimlig:
Jag får skjuta på din karaktär för det är efter 18:00 på en ojämn tisdag.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1Flogger skrev:Tycker detta är glasklart. Förstår inte alls tolkningen att du skulle få skjuta på karaktärer för att de andra närmsta enheterna är engaged.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Chaos Rhino.
Smoke Launchers: Once per game, instead of shooting any of it's weapons in the shooting phase this model can use it's smoke launcher. Until your next... blah blah
Betyder detta att jag kan poppa smoke efter en advance move?
Smoke Launchers: Once per game, instead of shooting any of it's weapons in the shooting phase this model can use it's smoke launcher. Until your next... blah blah
Ang. Smoke launchers så tycker jag att "instead of shooting" tyder på att man måste ha kunnat skjuta till att börja med.
Varför skulle man inte kunnat skjuta?fauh skrev:Ang. Smoke launchers så tycker jag att "instead of shooting" tyder på att man måste ha kunnat skjuta till att börja med.
Så i din tolkning får en Razorback med heavy flamers använda smoke launchers after den gjort advance, men inte med andra vapen?fauh skrev:Ang. Smoke launchers så tycker jag att "instead of shooting" tyder på att man måste ha kunnat skjuta till att börja med.
Verkar så, ja.Youndi skrev:Chaos Rhino.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
För att kunna göra något "instead of shooting" så måste man kunna skjuta. Så med den wording funkar det inte med advance.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Gode Gud....DHettNeck skrev:För att kunna göra något "instead of shooting" så måste man kunna skjuta. Så med den wording funkar det inte med advance.