https://www.warhammer-community.com/201 ... w-indexes/Nurgle skrev:Väldans tyst om FWs Imperial armour. Nån som hört/sett något därifrån? /Nyfiken
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
@ Mortarion. Jag har inte läst en massa än och jag tänker ex. som du rörande officiell eller hemmabyggd terräng. Klart man ska kunna bygga egen terräng.
Jag reagerar desto mer på att ex. vilja applicera gamla sätt att tänka kring terräng och cover save i ett helt nytt system av saves där olika modeller också har wounds istället för AV mm. Saves kanske inte är tänkt att fungera som tidigare. Att läsa argument om att GW inte vet vad de gör är också så jävla tröttsamt.
Jag har som sagt inte läst på särskilt mycket än. Det jag har läst sopar mattan med 6e och 7e ed så oavsett enstaka brister, för de finns säkert där, så är jag oerhört tacksam för GWs remake av 40K.
Jag reagerar desto mer på att ex. vilja applicera gamla sätt att tänka kring terräng och cover save i ett helt nytt system av saves där olika modeller också har wounds istället för AV mm. Saves kanske inte är tänkt att fungera som tidigare. Att läsa argument om att GW inte vet vad de gör är också så jävla tröttsamt.
Jag har som sagt inte läst på särskilt mycket än. Det jag har läst sopar mattan med 6e och 7e ed så oavsett enstaka brister, för de finns säkert där, så är jag oerhört tacksam för GWs remake av 40K.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tack tack. Mja, mjo, tänkte kanske lite mer i banorna kring... hrmm... hela klabbet som pdf? De verkar vakta bättre än Smaug.Youndi skrev:https://www.warhammer-community.com/201 ... w-indexes/Nurgle skrev:Väldans tyst om FWs Imperial armour. Nån som hört/sett något därifrån? /Nyfiken
Vad han sa!Röde skrev:@ Mortarion. Jag har inte läst en massa än och jag tänker ex. som du rörande officiell eller hemmabyggd terräng. Klart man ska kunna bygga egen terräng.
- Spell Familiar
*tänder en fackla*
*värmer upp kastarmen*
Jag har testspela ett par matcher med de nya terrängreglerna och jag tycker absolut inte att de är ett problem. Jag gillar balansen och det är kul att plocka bort modeller.
*värmer upp kastarmen*
Jag har testspela ett par matcher med de nya terrängreglerna och jag tycker absolut inte att de är ett problem. Jag gillar balansen och det är kul att plocka bort modeller.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
Har också spelat ett par matcher med nya terrängreglerna och det är inte ett problem.
Förövrigt kan en Tau gunline ta sig i röven nu när 100 nids faktiskt kan charga dem rakt över bordet och inte dö per automatik på vägen fram.
Förövrigt kan en Tau gunline ta sig i röven nu när 100 nids faktiskt kan charga dem rakt över bordet och inte dö per automatik på vägen fram.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
De första två (space marines och chaos) finns som sagt att förhandsboka och släpps samtidigt som 8:e. Det står "Coming soon" på xenos och astra militarum på FWs hemsida. De kostar £15st.Youndi skrev:https://www.warhammer-community.com/201 ... w-indexes/Nurgle skrev:Väldans tyst om FWs Imperial armour. Nån som hört/sett något därifrån? /Nyfiken
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Lyssnade precis på FLGs batrep och de sa att man måste stå i terräng för att få cover save.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Har jag missat något? Är inte detta solklart?Elevatorlake skrev:Lyssnade precis på FLGs batrep och de sa att man måste stå i terräng för att få cover save.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Check på denElevatorlake skrev: De första två (space marines och chaos) finns som sagt att förhandsboka och släpps samtidigt som 8:e. Det står "Coming soon" på xenos och astra militarum på FWs hemsida. De kostar £15st.