Regelfrågor 8th ed
Re: Regelfrågor 8th ed
Long Fangs "Fire Discipline" Start of Shoting pick one enemy unit on the battlefield. You can reroll...
Om man har flera enheter Long Fangs, väljer man för varje Long fangenhet eller en för alla?
Om man har flera enheter Long Fangs, väljer man för varje Long fangenhet eller en för alla?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Varje enhet väljer en egen.Newyn skrev:Long Fangs "Fire Discipline" Start of Shoting pick one enemy unit on the battlefield. You can reroll...
Transporter i close combat
om jag har te.x en landraider fylld med arga gubbar, och en rhino chargar min landraider. får gubbarna i den disembarka i min tur? eller sitter de fast inne i bilen?
om jag har te.x en landraider fylld med arga gubbar, och en rhino chargar min landraider. får gubbarna i den disembarka i min tur? eller sitter de fast inne i bilen?
Förutsatt att de kommer ur så borde det inte begränsa. Det står inget i boken om att man inte skulle få disembarka vad jag vet.Talos skrev:Transporter i close combat
Du får disembarka. Men de gubbar som inte går att sätta ut (inom 3" av transporten och minst 1" från fiender) dör. Det finns heller inga access points nu så du kan mäta från vilken bit av bilen du vill.Talos skrev:Transporter i close combat
det är ju collt, jag gillar det.
En fråga till jag funderar på.
Dark eldar raiders:
Det står att de får transportera 10 incubi or 10 Drukhari Infantry models.
Men incubi har även de både Drukhari och infantry som keywords. Menas deå att incubi vägrar dela transporter med icke incubi eller får jag ha både en 5a incubi och en 5a warriors i samma raider?
Dark eldar raiders:
Men incubi har även de både Drukhari och infantry som keywords. Menas deå att incubi vägrar dela transporter med icke incubi eller får jag ha både en 5a incubi och en 5a warriors i samma raider?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det borde vara lugnt att blanda.Talos skrev:det är ju collt, jag gillar det.
Dark eldar raiders:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Open Topped + Mobile Fortress
Om en enhet Flash Gitz åker i en Battlewagon, kan de skjuta med sina Snazzguns (som är heavy) utan att få minus trots att fordonet flyttade sig?
Läste på ett annat forum där någon hävdade det utan att få mothugg.
Om en enhet Flash Gitz åker i en Battlewagon, kan de skjuta med sina Snazzguns (som är heavy) utan att få minus trots att fordonet flyttade sig?
Läste på ett annat forum där någon hävdade det utan att få mothugg.
Jag hittar ingen definition för modeller och line of sight längre, annat än under Shooting Phase's "choose targets".
Där står bara "if any part of the target is visible"
En hand? En antenn? En flagga? En svans? Vingar? Basdekorationer? Pipan på ett vapen?
Vem vill ha tex en snygg flagga på modellen eller svärdet dynamiskt upp i luften om det räcker att se det för att bli targetad?
Eller missar jag något?
Plus, räcker det att en enda modell syns nu för att hela enheten ska kunna ryka?
Jag ser inget om att modeller som inte syns inte kan dödas, bara att man som ägare kan plocka vilka man vill och att man som skytt måste se något av enheten.
49 conscripts bakom ett hus kan teoretiskt dö allihop för att conscript nummer 50 har en arm som syns?
Där står bara "if any part of the target is visible"
En hand? En antenn? En flagga? En svans? Vingar? Basdekorationer? Pipan på ett vapen?
Vem vill ha tex en snygg flagga på modellen eller svärdet dynamiskt upp i luften om det räcker att se det för att bli targetad?
Eller missar jag något?
Plus, räcker det att en enda modell syns nu för att hela enheten ska kunna ryka?
Jag ser inget om att modeller som inte syns inte kan dödas, bara att man som ägare kan plocka vilka man vill och att man som skytt måste se något av enheten.
49 conscripts bakom ett hus kan teoretiskt dö allihop för att conscript nummer 50 har en arm som syns?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ja, så verkar det vara, man får skjuta på modellen om man ser någon del.
Ja, man kan döda hela enheten om man ser en del av den.
Ja, man kan döda hela enheten om man ser en del av den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis