Lite OSL!
(Står det för Obsessed of Small Leksaker eller hur var det nu?)
Här kommer lite anteckningar till mig själv för framtiden. Ja, så brukar jag tänka ibland, eftersom det är lätt att glömma. Men genom att ta in det i bloggen så blir det enkelt att gå in och rekapitulera vid behov.
Testade airbrusha lite OSL för första gången sedan mitt första trevande försök som renderade en ommålad front på Storm raven :/
Flow improver hjälpte till med airbrushen för att hålla tillbaka stopp framtill.
Eftersom plasma ska glöda inifrån lekte jag runt med olika färger & gjorde egna washer. Hittade en flaska medium jag köpt tidigare vilket gjorde det lite enklare än mitt gamla tvål-och-vatten recept.
Lärpunkter till framtids-Erik när han läser detta är ta i lite mer med färgerna för washen stjäl fokus, använd wash-mediet samt blanda med liiiite vitt, lite ljusblått och lite vikingblått.
Sen en notis till för framtiden - kom ihåg airbrush-receptet för det röda på kanonen. Det blev tamejfan skitgrymt!
Tyckte det var lite svårt att avgöra om det skulle vara nån slags brons eller rött. Så det fick bli båda! Körde gradvis mer & mer guld i Chaos red. Nästa gång - testa skarpt röda för ännu tydligare kontrast.