En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Ismeno »

Arga hobbypularn, nästa TV-succé.
Skam den som ger sig, blev ju riktigt riktigt bra det där.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Ismeno skrev:Arga hobbypularn, nästa TV-succé.
*recap från tidigare i programmet med voiceover*
Nisse köpte en fulmålad armé på tradera som ett renoveringsprojekt. Tre år senare ligger de fortfarande i ett bad med bromsvätska. Samtidigt är fyra andra arméer knappt grundsprayade på målarbordet.
*bild på ett hyllsystem ovanför målarbordet som böjt sig av trycket av omålade figurer*
"Det här är ju livsfarligt, du har ju barn hemma! Vad händer om Lille Pelle klättrar upp på bordet här och får en massa sprues i huvudet!
*pratar nära in i kameran*
"Så här får det bara inte se ut!"
*vandrar ur bild, märkbart upprörd*

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

:D

Nurgles Wrath. I svensk tappning. Ljuvlig läsning! :wub:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Haha tack alla! Ni är rätt roliga :) Arge hobbyisten är småluriga hobbyisten för stunden, så inga utbrott för närvarande.

Har målat alla träden till turneringen nu och washade dem. Köpte tidigare in en burk Army Painter Quickshade för att slippa tömma en hel flaska strong tone i terrängarbetet. Tänkte att det går snabbare/enklare att bara doppa penseln i en oändlig färgtunna jämfört med de taniga små fjantburkarna man balanserar bland bråten på arbetsytan i vanliga fall.

Nåväl, den kändes väldigt tjock. Klibbig. Och blank. Luktade starkt gjorde det också. Förde sig inte riktigt som jag var van vid när jag washar modeller. Skumt. Tittade på etiketten. Ser varningssymboler och ingredienser som Benzen och längre, krångligare namn jag inte kan återge för stunden.

Image

"Varning! Vid yrsel, hudutslag, lust att tatuera in tre cirklar och en förkärlek för rostiga vapen och slem, var god kontakta akuten".

Nej, så stod det förstås inte. Men kunde gjort.

Så jag flyttade ut hobbyn i trädgården och washade resten av träden utomhus, istället för barnens lekrum med ett litet fönster som enda ventilation.

Image

Nu är allt färdigwashat. Kanske är det kylan men fingrarna går lite för långsamt på skrivbordet. Och är inte allt väldigt luddigt? Inte hjälps det av att "Follow me down" med Sepalot spelas på Chromecasten: https://open.spotify.com/track/5hNTzXMSfBZM2I0k34tLCT

Image

Så nu har jag kommit fram till två saker:

1) Jag ska köpa en riktig målarmask. Såna där pappmasker för några tior duger bara till att stoppa småpartiklar eller när man vill köra budgetvariant av höghöjdsträning vid löpningen. Kan vara rätt billig försäkring att veta att man inte behöver oroa sig framgent.

2) Jag ska köra fett med närstrid på turneringen nu på lördag. Bara närstrid. Närstrid till höger. Närstrid till vänster. Närstrid - i - ditt - ansikte!
Kanske är det för att alla verkar hylla det som det nya svarta. Kanske för att jag lyckats med konststycket att bygga för hård lista till en turnering jag är med och anordnar och ratat dakkadakka. Eller så är det ångorna. Jag vet inte vilket, men det blir min specialelitstyrka som var tilltänkt och inhandlad för turnering för nåt år sen men aldrig fick komma iväg. Terminators! Tjoho! Cirkeln är sluten. Tänk att få spela terminators på turnering, mina drömgubbar som fick mig hobbybiten för mer än tjugo år sedan.

På pappret ser de bra ut. Mängden tärningar som kommer kastas mot dem talar för att de bryter ihop lätt. Men vi litar på att kejsaren fixat dem :)

Image

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

We. Are. Terminators!!!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Ismeno »

:D

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ser inte skogen för alla träden...

Bild

Bild

Som vanligt ligger jag på tredubbla tiden jämfört med beräknat. Wah!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Putsat upp armén och magnetiserat allt för smidig transport, målat upp nån arm och lite sånt inför turneringen.

Bild

Hade problem med slitage i fästet på mina Stormraven. Efter diverse misslyckade magnetiseringsförsök som ledde till crash and burn med 3D i deras senaste match så fick det bli en fetingmagnet efter tips från Naz87.

Bild

Sån jädra power i magneterna att jag fick sätta två gummiringar för att de ska gå att separera utan kniv.

Bild

Testade lacka två magneter men färgen skavdes loss trots multipla lager klar- och blanklack. Så för närvarande är det lite blankt nertill.

Bild

Så nu sitter den som den ska. Gjorde lite framåtlutning också så den kommer inflygande med siktet inställt på att skjuta loss på kättarna.

Bild

Åttonde var såklart också ett tillfälle att shoppa loss på mer tärningar för wound markers samt en ny tärningspåse. Ser fram emot att ta orkskallar som trofé så denna passade bra tyckte jag :) Och några pokerchips som tokens för Command Points.

Bild

Sen behövdes ju teleportation homers så några outnyttjade baser som skrek efter att få komma till nytta fick ställa upp.

For Macragge!
Senast redigerad av 3 Nurgle, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tjusigt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Härligt jobbat, grymt bra det där.

Skriv svar