Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Cool!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fick hem lite word bearer-modeller idag som jag tänkt använda som champions och iconbärare till berzerkerenheterna. Blade slaves fick varsin power fist istället för sina plasmapistoler eftersom jag tänkt behöver lite hårdare vapen till enheterna, de andra modellerna ska ha chainsword/chainaxe.

Eftersom rost är så sjukt roligt att måla och de här är lite närmare daemonhood så använde jag det som en ursäkt att rosta på de lite så att de skiljer sig från den i övrigt rätt cleana mängden. När det blir dags för daemon engines tänkte jag köra ännu mer rost på dessa. Dessutom fick jag prova på att stippla vilket jag ville prova på vanliga modeller också. Resultatet blev riktigt bra hittills tycker jag själv. Med washer kan nog ytan bli riktigt bra :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Vilken härlig kombination av färger =)
Vitt och så rost, massor med rost. Kom ihåg nu att rost kan oxidera till de mest möjliga färger så ni kan ha rätt snygga nyanser mot brytningen av det vita tänker en högt här nu :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Leffegnu skrev:Vilken härlig kombination av färger =)
Vitt och så rost, massor med rost. Kom ihåg nu att rost kan oxidera till de mest möjliga färger så ni kan ha rätt snygga nyanser mot brytningen av det vita tänker en högt här nu :)
Tackar :)

Jag håller mig till den traditionella brun/beiga färgskalan av rost än så länge och jag hade tänkt hålla igen lite på rosten, det är ju inga death guards, men det verkar dra iväg mot det mer överdrivna hållet :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Det rullar på, nu är det blåa stipplat, bronset runt axelskydden målat, metallbitarna har fått sin rost och hudbitarna runt midjan är också målade. Har även lagt första färgen på de muterade delarna.

Inget är washat än, tänkte lägga alla grundfärger först och sedan köra en ordentlig wash över hela modellerna.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det här blir kanoners!
Vilken/vilka nyanser tänker du washa med?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:Det här blir kanoners!
Vilken/vilka nyanser tänker du washa med?
Jag har en standardwash som är typ 25/25/50 med army painter dark tone, strong tone och vatten respektive. Washerna är motsvarigheten till nuln oil och agrax eartshade. Jag gillar att använda samma wash över hela modellen eftersom jag tycker det knyter ihop modellen lite mer och skapar mer av en helhetskänsla. Sedan blir det väl någon mer vädringswash när den ska smutsas ned lite mer och basas :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nu har de fått en första wash och det blev 50/50 strong och dark tone den här gången, inget vatten. Är lite i valet och kvalet om jag ska köra en till wash eller inte. Den syns inte så bra på bilderna heller pga ljuset.

Före wash.

Bild

Bild

Efter wash.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snyggt jobbat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kharn fick sig lite chipping och en wash idag också eftersom han började känna sig bortglömd :)

Bild

Skriv svar