En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Gjorde klart träden till turren. Blandade flock för att få bort enfärgade nyansen.

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Snygga träd? Var har du köpt dem?
Öhhh... jag vet inte var Nurgle köpt sina men om du undrar över fabrikatet så är det GWs egna...Necron skrev:Snygga träd? Var har du köpt dem?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
En hel tomteskog!
vart är tomtarna då? :D
Det var ingen dålig uppsättning virke ni fått ihop, ser ut vara par hektar :)
Tog de en halv evighet att måla också lr? :D
Ser helt klart inbjudande ut, snyggt jobbat Nurgle :)
Är träden monterade och färdiga lr ges ni utrymme bygga dem lite som ni vill om en får fråga?
Många frågor nu haha :)
vart är tomtarna då? :D
Det var ingen dålig uppsättning virke ni fått ihop, ser ut vara par hektar :)
Tog de en halv evighet att måla också lr? :D
Ser helt klart inbjudande ut, snyggt jobbat Nurgle :)
Är träden monterade och färdiga lr ges ni utrymme bygga dem lite som ni vill om en får fråga?
Många frågor nu haha :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
Haha - tomtarna blev mosade av mina terminators.Leffegnu skrev:En hel tomteskog!
vart är tomtarna då?
Det var ingen dålig uppsättning virke ni fått ihop, ser ut vara par hektar
Tog de en halv evighet att måla också lr?
Ser helt klart inbjudande ut, snyggt jobbat Nurgle
Många frågor nu haha
Tack för hobbykärleken.
Och om man inte frågar får man inga svar
Jodå, det blev en del skog och fungerade väldigt bra på mattan de var tilltänkta. Men trots fyra skogar kändes det ändå som små öar. Slagfälten är verkligen stora i 40k

Är nöjd med hur slagfältet kom ihop med plasma obliterators, kullarna, skogarna och Aquila strongpoint i mitten.
Jag har i vanlig ordning förträngt hur långt tid det tog att måla. Men gissar i efterhand att skogarna tog kanske 40 timmar allt som allt, från slipa till skyddslacken & avslutande blending & flocking.
Själva grundstammen av träden är "låst" och varje dunge kommer med tre olika. Men sen kommer det en mängd olika grenar man kan montera i valfria hål för att skapa unika träd.
Och givetvis, som tidigare frågat & svarat - det är GWs Citadel Woods. Tycker det är en av få terrängpjäser som känns hyfsat prisvärd för dryga tvåhundringen.
(And now and forever - Fuck Photobucket!)
-
Elevatorlake
Vad i hela friden är det där röda för armé? Är det där en techmarine på en griffon? 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Hmmmmmm, så än mer tomteskog då eller hur tyder en dina skogs-planer? :D
Låter som ni ger den produkten godkänt i din recension. Blir att notera detta för eventuellt framtida köp. Helt klart plus att träden inte är helt låsta utan bjuder in kreativitet på egen tass med.
Jo, spelplanerna är rätt stora, samtidigt kan en slagfält med för mkt terräng bli för mkt också, balans var det någon som sa =)
Låter som ni ger den produkten godkänt i din recension. Blir att notera detta för eventuellt framtida köp. Helt klart plus att träden inte är helt låsta utan bjuder in kreativitet på egen tass med.
Jo, spelplanerna är rätt stora, samtidigt kan en slagfält med för mkt terräng bli för mkt också, balans var det någon som sa =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
Jag börjar tro att hela 40k Sverige är färgblinda.Elevatorlake skrev:Vad i hela friden är det där röda för armé? Är det där en techmarine på en griffon?
Den är ORANGE !!!
Det är mina Knights of Gryphonne, fanns massa bilder i min blogg tyvärr använde jag Photobucket så nu är alla borta.
Jag spelar dom som space wolves. Med gripar istället gör thunderwolves.
Mer skog skulle det definitivt kunna vara - säkert 2-3 skogar till på det slagfältet.Leffegnu skrev:Hmmmmmm, så än mer tomteskog då eller hur tyder en dina skogs-planer?
Men just nu vill jag aldrig någonsin se eller måla terräng igen
Och lagom känns som ut genom fönstret nu i åttonde
Haha, stackars Naz. Du kunde ju lika gärna köra dem som Blood Angels, ingen skulle märka någotNaz87 skrev:Jag börjar tro att hela 40k Sverige är färgblinda.Elevatorlake skrev:Vad i hela friden är det där röda för armé? Är det där en techmarine på en griffon?
Den är ORANGE !!!
Det är mina Knights of Gryphonne, fanns massa bilder i min blogg tyvärr använde jag Photobucket så nu är alla borta.
Jag spelar dom som space wolves. Med gripar istället gör thunderwolves.