Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av holyalex »

gillar verkligen hur du poserar dina modeller!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

holyalex skrev:gillar verkligen hur du poserar dina modeller!
Tack men om du menar de senaste (blade-slaves och kharn) så kan jag inte ta mycket cred för poseringen då de är mer eller mindre monopose :) Jag har bytt ut vänsterarmarna på blade-slaves till power fists men de är i stort sett identiska med den pose som de hade med sina plasmapistoler.

Det jag gjort på kharn är att jag lämnat yxarmen bar utan axelskydd vilket jag tycker hjälper posen och det är en så snyggt skulpterad arm att jag tycker det är synd att dölja den bakom ett axelskydd :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Woho vad häftiga dina figurer blir!!!
Undrar om inte GW snart lägger in ett besök med kameror hemma hos dig för material till nästa white dwarf :>

Ser riktigt coolt ut =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Leffegnu skrev:Woho vad häftiga dina figurer blir!!!
Undrar om inte GW snart lägger in ett besök med kameror hemma hos dig för material till nästa white dwarf :>

Ser riktigt coolt ut =)
Haha, det vore smickrande men jag tror jag jobbar med för lite edge highlighting och för mycket smuts och blod för deras och gemene mans smak :) Men det är kul att det är fler som uppskattar det :)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Det är precis BLOD och SMUTS som saknas i GW´s universum. Är alldeles för mycket skinnande rustningar för att ha varit eländigt krig i 30- eller 40 000 år imo.

Behövs lortgrisar som oss som jämnar ut balansen helt enkelt =)

Må vara vackert och stiligt med kliniskt rena figurer fast truth to be told, krig utan smuts/lera/blod och elände? näääää... :D

Tur smaken är delad.

Hur som, keep it up Elevatorlake, gillar din stil starkt =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Leffegnu skrev:Det är precis BLOD och SMUTS som saknas i GW´s universum. Är alldeles för mycket skinnande rustningar för att ha varit eländigt krig i 30- eller 40 000 år imo.

Behövs lortgrisar som oss som jämnar ut balansen helt enkelt =)

Må vara vackert och stiligt med kliniskt rena figurer fast truth to be told, krig utan smuts/lera/blod och elände? näääää... :D

Tur smaken är delad.

Hur som, keep it up Elevatorlake, gillar din stil starkt =)
Tusen tack för vänliga ord och jag håller med, jag saknar också blod och smuts i GWs egen målning även om det går åt rätt håll sakta men säkert :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ingen målningsuppdatering men jag lånade lite modeller så jag kunde spela en första match med world eaters idag. Berzerkers are back baby! Jag körde mot orker och MVP var helt klart berzerkers. En enhet på 18st med kharn och en helbrute gjorde grön sylta av två enheter med 30boyz vardera, en warboss och en enhet med killakanz. Jag fick en charge på första enheten och killa kanz vilket hjälpte stort men att de får slå två gånger och att de har tre attacker vardera med chainswords gör de inte nådiga i närstrid.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fick tillbaka suget att pilla lite på mina custodes igen efter ett litet uppehåll. Ikväll var det contemptorn som fick lite detaljer i guld och vanlig metall.

Jag tappade suget lite för att måla custodes när 8:e kom och fw släppte nyheten att 30k skulle fortsätta använda reglerna för 7:e. Det gjorde custodes i stort sett ospelbara över en natt vilket var lite tråkigt. Eller, de går ju fortfarande att spela i 30k naturligtvis men tidigare när 40k och 30k hade samma grundregler kunde man spela med listor från bägge spelen mot varandra men det går inte längre. Hoppas i alla fall att custodes får sina regler översatta till 8:e också någon gång i framtiden så de går att spela med igen :)

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Kul att du fått tillbaka inspiration! Om de inte får egna regler kanske counts as grey knights kunde vara ett alternativ. De får ju dessutom nytt codex strax.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:Kul att du fått tillbaka inspiration! Om de inte får egna regler kanske counts as grey knights kunde vara ett alternativ. De får ju dessutom nytt codex strax.
Jo, det går ju att köra counts as som både grey knights, deathwatch eller till och med vanliga space marines. Men jag vill ju samtidigt att mina contemptors med svärd, sköld och jättespjut ska vara just contemptorns med svärd, sköld och jättespjut även regelmässigt och att svävartanksen är svävartanks i spelet också. Inte lätt att tillfredsställa alla kunder :)

Skriv svar